کمک محصولات فناورانه به توسعه بازار بومی در حوزه سلامت
به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، توسعه این حوزه کاربردی که همه جامعه مخاطب آن هستند از جمله شاخصهای توسعه یافتگی کشورها است؛ اما نگاه به حوزه سلامت نباید صرفا در بهداشت و درمان خلاصه شود بلکه با توجه به اهمیتی که سلامت در ابعاد مختلف زندگی مردم دارد باید به حوزه سلامت با دید توسعه همه جانبه آن، نگاه کنیم.
این باورعمومی وجود دارد که وضعیت سلامت جامعه و عملکرد اقتصادی کشور به هم وابسته هستند و درهم تیندهاند. به همین دلیل غفلت از هر کدام آنها؛ به بخش دیگر آسیب وارد میکند؛ بنابراین در برنامهریزیهای مسئولان برای توسعه اقتصاد دانشبنیان باید به این حوزه کلیدی توجه ویژهای صورت گیرد. البته شرکتهای دانشبنیانی هم هستند که در این حوزه فعالیت میکنند و بر اساس آخرین آمار ثبت شده توسط مرکز شرکتها و موسسات دانشبنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری در حال حاضر ۴۷۸ مجموعه در حوزه دارو و فرآوردههای پیشرفته حوزه تشخیص و درمان و ۳۱۹ شرکت در عرصه تولید وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی فعالیت میکنند و مورد حمایت قرار دارند.
اتصال بازار عرضه به تقاضا و معرفی ۲۵۲ محصول فناورانه.
اما یکی از حلقههای مهم و اثرگذار در این بازار؛ اتصال عرضهکنندگان محصولات و خدمات به متقاضیانی است که در بخش دولتی و خصوصی به این محصولات نیاز دارند. بر همین اساس کارگزاران فناوری به میدان آمدند تا این اتصال سریعتر و پایدارتر شکل گیرد. بازیگران بازار سلامت هم از این توانمندی استفاده و تاکنون شرکتها و فعالان این حوزه؛ ۲۵۲ محصول و خدمت خود را برای ورود به بازار تقاضا عرضه کردهاند.
انتهای پیام/