صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۷ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
قالیباف در صحن مجلس:

سوئد نمی‌تواند اسلام هراسی آشکار را پشت نقاب دروغین آزادی مخفی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، گفت: سیاستمداران سوئدی نمی‌توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.
کد خبر : 827933

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: هتک حرمت بی­ شرمانه به قرآن کریم در کشور سوئد را شدیدا محکوم می‌کنیم، این قبیل اقدامات و جسارت به مقدسات دینی، احساسات مسلمانان و موحدان سراسر جهان را جریحه دار کرده است و سیاستمداران سوئدی نمی‌توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.

وی افزود: همچنین روز گذشته مجلس شورای اسلامی با هدف برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی، میزبان آقای والودین رئیس دومای روسیه و هیات همراه بود، روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به دلایل مختلف از جمله همسایگی دریای خزر و دغدغه‌ها و مشترکات منطقه‌ای و همچنین همکاری‌های مشترک بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پارلمان‌های دو کشور باید تلاش کنند با برگزاری نشست‌های عملیاتی مستمر و با تسهیل گری از بُعد تدوین قوانین و نظارت برای حرکت بهتر دولت‌ها و برای کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم اقدام کنند.

قالیباف اظهار کرد: در مذاکرات دوجانبه روز گذشته که در قالب کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه برگزار شد، با تمرکز بر مسائل اصلی توسعه همکاری‌های دو کشور، هیات‌های ایرانی و روسی پیشنهادات اجرایی و عملیاتی خود را برای افزایش همکاری‌های فیمابین مطرح کردند و تصمیماتی برای تسریع در اجرای توافقات دو طرف اتخاذ شد.

وی با اشاره به اولویت‌های مهم مورد بحث در نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز، گفت: در این نشست پیرامون سرمایه گذاری‌ها برای عملیات مبادله‌ای با رویکرد قطب گازی مباحثی مطرح شد. از دیگر نکات مهم که مورد توجه طرفین قرار گرفت، موضوع راه ارتباطی شمال- جنوب بود که نه تنها فدراسیون روسیه بلکه همه کشور‌های اوراسیا و آسیای میانه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند که با اولویت اتصال آستارا به رشت و توسعه آن تا بنادر از جمله بندرعباس و با سرمایه گذاری مشترک هر دو کشور به نتیجه خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص حوزه کشاورزی در این نشست، افزود: در زمینه تجارت غلات و استفاده از فناوری‌های جدید گفتگو شد، همچنین در موضوعات حمل و نقل نیز بحث‌های مهمی صورت گرفت. در خصوص رسیدگی به امور بازرگانان به ویژه تسهیل در رفت و آمد و رفع موانع گمرکی و روادید و نیز کنترل‌های الکترونیکی باربری، پیگیری‌های خوبی صورت گرفت تا تجار در مرزهایمان دچار مشکل نشوند.

قالیباف یادآور شد: موضوع دیگر مورد بحث که در رأس همه مباحث قرار دارد؛ همکاری‌های پولی و بانکی بین دو کشور است تا بتوانیم در تبادل بین روبل و ریال و همچنین مسائل ارتباطی بین دو بانک مرکزی، اقداماتی انجام دهیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی یکسال گذشته رشد خوبی در گسترش روابط داشتند و اطمینان دارم در طول برنامه هفتم توسعه که سیاست ما تقویت رابطه با همسایگان است، روابط بین دو کشور به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر