صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
براساس یک توافقنامه قانون فضایی صورت گرفت؛

شراکت ناسا و بوئینگ برای طراحی هواپیمای سبزتر و کارآمدتر در آینده

بوئینگ بر اساس یک توافقنامه قانون فضایی تامین شده، با ناسا برای ساخت، آزمایش و پرواز یک هواپیمای نمایشگر در مقیاس کامل و اعتبارسنجی فناوری‌هایی با هدف کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای همکاری خواهد کرد.
کد خبر : 827846

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از وبگاه (سای تک دیلی)، ناسا روز چهارشنبه اعلام کرد که جایزه‌ای را به شرکت بوئینگ برای پروژه نمایشگر پرواز پایدار این آژانس صادر کرده است که به دنبال اطلاع رسانی به نسل جدید بالقوه هواپیما‌های خطوط هوایی تک راهرو سبز است.

بوئینگ بر اساس یک توافقنامه قانون فضایی تامین شده، با ناسا برای ساخت، آزمایش و پرواز یک هواپیمای نمایشگر در مقیاس کامل و اعتبارسنجی فناوری‌هایی با هدف کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای همکاری خواهد کرد.

در طول هفت سال، ناسا ۴۲۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد، در حالی که این شرکت و شرکای آن مابقی بودجه توافق را که حدود ۷۲۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، مشارکت خواهند داد. به عنوان بخشی از توافق، آژانس همچنین به تخصص و امکانات فنی کمک خواهد کرد.

از ابتدا، ناسا هنگام پرواز با شما بوده است. ناسا جرأت کرده است دورتر، سریعتر و بالاتر برود؛ و با انجام این کار، ناسا هوانوردی را پایدارتر و قابل اعتمادتر کرده است. بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: این در DNA ما وجود دارد. هدف ما این است که همکاری ناسا با بوئینگ برای تولید و آزمایش یک نمایشگر در مقیاس کامل به ساخت هواپیما‌های مسافربری تجاری آینده کمک کند که مصرف سوخت بیشتری داشته باشند و مزایایی برای محیط زیست، صنعت هوانوردی تجاری و مسافران در سراسر جهان داشته باشند. اگر موفق باشیم، ممکن است این فناوری‌ها را در هواپیما‌هایی ببینیم که عموم مردم در دهه ۲۰۳۰ به آسمان می‌برند.



مدیر ناسا، بیل نلسون، مدلی از هواپیما را با بال خرپایی ترانسونیک در یک کنفرانس خبری در مورد پروژه نمایشگر پرواز پایدار ناسا، چهارشنبه، ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳، در ساختمان مرکزی مری دبلیو جکسون ناسا در واشنگتن دی سی در دست دارد. شرکت بوئینگ و تیم صنعتی آن از طریق یک توافق نامه بودجه فضایی، با ناسا برای توسعه و آزمایش پرواز یک هواپیمای نمایشگر خرپایی پرانتز ترنسونیک در مقیاس کامل همکاری خواهند کرد.

هواپیما‌های تک راهرو نیروی کار بسیاری از ناوگان خطوط هوایی هستند و به دلیل استفاده زیاد، تقریباً نیمی از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. ناسا قصد دارد تا اواخر دهه ۲۰۲۰ آزمایش این پروژه را تکمیل کند تا فناوری‌ها و طرح‌های نشان داده شده توسط این پروژه بتواند تصمیمات صنعت را در مورد نسل بعدی هواپیما‌های تک راهرو که می‌توانند در دهه ۲۰۳۰ وارد خدمت شوند، آگاه کند.

از طریق پروژه نمایشگر پرواز پایدار، بوئینگ و تیم صنعتی آن با ناسا برای توسعه و آزمایش پرواز یک هواپیمای نمایشگر خرپایی پرانتز ترنسونیک در مقیاس کامل همکاری خواهند کرد.

مفهوم بال خرپایی ترانسونیک شامل یک هواپیما با بال‌های بسیار بلند و نازک است که توسط پایه‌های مورب تثبیت شده اند. این طراحی منجر به هواپیمایی می‌شود که به دلیل شکلی که می‌تواند کشش کمتری ایجاد کند و در نتیجه سوخت کمتری می‌سوزاند، بسیار کارآمدتر از یک هواپیمای معمولی است.

باب پیرس، معاون ناسا در بخش هوانوردی گفت: ناسا در راستای هدف بلندپروازانه توسعه فناوری‌های تغییر دهنده بازی برای کاهش مصرف انرژی هوانوردی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در دهه‌های آینده به سمت هدف جامعه هوانوردی برای انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ کار می‌کند. اداره ماموریت تحقیقاتی بال خرپایی ترانسونیکی نوعی مفهوم و سرمایه گذاری تحول آفرین است که ما برای رویارویی با این چالش‌ها به آن نیاز داریم و به طور حیاتی، فناوری‌های نشان داده شده در این پروژه مسیری روشن و قابل دوام برای اطلاع رسانی نسل بعدی هواپیما‌های تک راهرو دارند که از مزایای آن بهره مند می‌شوند. همه کسانی که از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند.

هدف ناسا این است که فناوری پرواز بر روی هواپیمای نمایشگر، هنگامی که با پیشرفت‌های دیگر در سیستم‌های پیشران، مواد و معماری سیستم‌ها ترکیب شود، منجر به کاهش مصرف سوخت و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا ۳۰ درصد نسبت به کارآمدترین هواپیمای تک راهرو امروزی شود. بسته به ماموریت

از طریق تلاش‌های جداگانه، ناسا با بوئینگ و سایر شرکای صنعت بر روی مفاهیم پیشرفته هوانوردی پایدار، از جمله مفهوم Transonic Truss-Braced Wing کار کرده است.

تاد سیترون، مدیر ارشد فناوری بوئینگ، گفت: ما مفتخریم که به همکاری خود با ناسا ادامه دهیم و فناوری را به نمایش بگذاریم که به طور قابل توجهی بازده آیرودینامیکی را بهبود می‌بخشد و منجر به کاهش قابل توجه سوخت و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای می‌شود. 

بوئینگ برای حمایت از برنامه اقدام هوانوردی ایالات متحده و رسیدن به هدف صنعت مبنی بر انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰، یک استراتژی پایداری چندجانبه، از جمله نوسازی ناوگان، کارایی عملیاتی، انرژی‌های تجدیدپذیر، و فناوری‌های پیشرفته را پیش می‌برد. نمایشگر پرواز پایدار بر اساس بیش از یک دهه سرمایه گذاری ناسا، بوئینگ و شرکای صنعتی ما برای کمک به دستیابی به این اهداف.

توافقنامه جدید بودجه فضایی به ناسا اجازه می‌دهد تا از دانش و تجربه صنعت خصوصی سرمایه گذاری کند، بوئینگ و شرکای آن یک طرح فنی پیشنهادی را ارائه می‌دهند. ناسا دسترسی به امکانات و تخصص هوانوردی خود را فراهم خواهد کرد. ناسا هواپیما یا هیچ سخت افزار دیگری را برای ماموریت‌های خود خریداری نخواهد کرد. آژانس به داده‌های زمینی و پروازی خاصی دسترسی خواهد داشت که می‌تواند برای تأیید پیکربندی بدنه هواپیما و فناوری‌های مرتبط استفاده شود.

نمایشگر پرواز پایدار به ایالات متحده کمک می‌کند تا تا سال ۲۰۵۰ به انتشار کربن خالص صفر از هوانوردی دست یابد - یکی از اهداف زیست محیطی بیان شده در برنامه اقدام هوانوردی ایالات متحده برای آب و هوای کاخ سفید. سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی همچنین هدفی را برای انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ تعیین کرده است.

این پروژه فعالیتی تحت برنامه سیستم‌های هوانوردی یکپارچه ناسا و یک عنصر کلیدی از مشارکت ملی پرواز پایدار است که بر توسعه فناوری‌های جدید هوانوردی پایدار تمرکز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناسا هوای پاک
ارسال نظر