بانک کشاورزی پیشرو در بانکداری شخصی بر بستر فناوری API
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، اگر چه تا کنون با اصطلاح بانکداری الکترونیک بارها روبه رو شده اید، اما احتمال اصطلاح بانکداری باز کمتر به گوشتان خورده است.
بانک کشاورزی که در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک پیش گام است، نسل جدیدی از بانکداری الکترونیک را با کمک فینتکها راه اندازی کرده که در آن مشتری عملا بانکدار میشود و به رتق و فتق همه امور بانکی اش در بستر فناوری میپردازد.
بانک کشاورزی که نام بانکداری باز را شخصی سازی فعالیتهای بانکی مشتریان خود نامگذاری کرده، این خدمت را هم برای مشتریان حقیقی و هم حقوقی فعال کرده است.
اما خدمت بانکداری باز یا شخصی سازی بانکداری که بانک کشاورزی آن را به صورت سرویسهای بانکی مبتنی بر API در بستر نسل جدید پلتفرمها ارائه میدهد، چه تفاوتی با نسل قبل بانکداری الکترونیک دارد؟
در این روش مشتری بانک از شر انواع رمزها و پیچیدگیها رهایی یافته و به مشتری این قابلیت را میدهد تا با اپلیکیشن اختصاصی خود وارد فضای تبادلات بانکی شود.
به عبارت دیگر مشتری بانک کشاورزی که از این خدمت بهره میبرد، سبدی از انواع محصولات و خدمات بانکی را به راحتی و با استفاده از اپلیکیشن شخصی سازی شده پیش روی خود میبیند و تمام امور بانکی را با استفاده از یک اپلیکیشن مدیریت میکند.
این در حالی است که در روشهای سنتی بانکداری الکترونیک و استفاده مشتریان از اپلیکیشنهای عمومی، بسیاری از نیازمندیهای مشتری به دلیل محدودیتهای امنیتی مغفول مانده است.
اما در روش جدید بانکداری باز مبتنی بر API که به آن رابط برنامهنویسی نرمافزاری هم گفته میشود، مشتری عملا به جای متصدی امور بانکی به مدیریت برنامههای مالی و خدمات بانکی خود میپردازد.
این خدمت جالب و جذاب بانک کشاورزی برای مشتریان حقوقی بانک گستردهتر هم میشود.
شرکتها و حقوقیها از این پس به جای آنکه با شعبه بانک کشاورزی که در آن حساب دارند، رفت و آمدهای اضافی که بعضا ممکن است برای دریافت یک خدمت معمولی یا کوچک هم باشد، با ایجاد فضای شخصی، همه نیازهای بانکی خود را در بستر پلتفرمهای شخصی سازی شده و با استفاده از APIهای پیشرفته بانک کشاورزی برطرف کنند.
این نرم افزارها که توسط فین تکهای داخلی تولید شده اند، به راحتی در سیستمهای فرد معرفی شده از سوی شرکت نصب شده و هر سرویس بانکی که نیاز داشته باشند، با استفاده از نرم افزار مورد نظر دریافت میکنند. با این کار هم از ترددهای متعدد رابط مشتری حقوقی با شعب بانک کشاورزی کاسته میشود هم از هزینههای شرکتهای مشتری بانک.
از سوی دیگر، با شخصی سازی اپلیکیشن بانکی، مشتری عملا به بانکدار تبدیل میشود خدمت جالبی که بانک کشاورزی با استفاده از فین تکهای تولید کرده است.
شاید اصطلاح فین تک برای بسیاری از کاربران جدید نباشد، اما بسیاری هستند که بدانند فین تک چیست؟ در حقیقت فین تکها به هر گونه کاربرد نرم افزارهای مالی و هر گونه فناوری که در خدمت تبادلات مالی باشد گفته میشود.
اگرچه فین تکها یک فناوری بین المللی هستند و معمولا در بانکداری سنتی رغبتی به توسعه بستر فناوری نیست و عملا فین تک هابه رقیبی برای بانکهای سنتی تبدیل شدهاند، ما بانک کشاورزی با روی باز فین تکها را پذیرفته به بومی سازی این فناوری برای سهولت بیشتر فعالیتهای مالی و بانکی مشریان خود پرداخته است.
APIهای بانک کشاورزی به راحتی در این روش بر روی سامانههای شرکتهای مشتری بانک نصب شده و رسیدگی به امور بانکی مشتریان حقوقی بانک کشاورزی سریعتر و راحتتر و با امنیتی بالاتر از نسلهای قبلی اپلیکیشنهای بانکی که در مجموعهای پیچیده از انواع از رمزها و سختیهای اتصال به اینترنت، مشتری را کلافه میکرد، هماکنون انجامپذیر است.
انتهای پیام/