صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اردبیلی در گفتگو با آنا تشریح کرد؛

آخرین آمار زنان سرپرست خانوار تهرانی تحت حمایت شهرداری 

مشاور امور بانوان شهردار تهران گفت: ما در ۸۱ مرکز کوثر شهرداری تهران برای هزار و ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار کارآفرینی داشته ایم و این افراد با حقوق قانون کار و بیمه مشغول به کار هستند.
کد خبر : 826781

گروه جامعه خبرگزاری آنا، فرزانه فراهانی ماستری: مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهردار تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: ما در امور بانوان شهرداری تهران بیشتر به دنبال توانمندسازی و کارآفرینی برای خانم‌ها هستیم و چتر حمایتی ما بیشتر روی این مسائل متمرکز شده است.

وی اضافه کرد: ذیل معاونت توانمندسازی معاونت امور بانوان شهرداری تهران، یک اداره مددکاری و حمایت اجتماعی و اداره مهارت آموزی وجود دارد و هر دوی این ادارات در ارتباط با زنان سرپرست خانوار و امور مربوط به آن فعالیت میکنند.

مشاور امور بانوان شهردار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰۰ نفر تحت پوشش این معاونت بوده و در سامانه ما هستند و حدود ۷۰۰۰ نفر از آمار فوق بانوی سرپرست خانوارند و مابقی هم فرزندان زیر ۱۸ سال این بانوان و تحت حمایت معاونت امور بانوان شهرداری هستند.

کارآفرینی شهرداری برای زنان سرپرست خانوار در ۸۱ مرکز کوثر!

اردبیلی همچنین یادآور شد: فرایند تحت پوشش رفتن زنان سرپرست خانوار در معاونت امور بانوان شهرداری تهران فرایند مفصلی است و اول مشاوره انجام میشود و سپس مددکاری و بازدید از منزل و انجام تحقیقات مرتبط و پس از آن بررسی شرایط فرد معرفی شده هم به لحاظ روحی و جسمی و هم به لحاظ توانمندی‌های فرد برای اشتغال است.

وی تاکید کرد: اگر زن سرپرست خانوار معرفی شده خودش توانایی و توانمندی اشتغال را داشته باشد، شاید مشکل او با ایجاد یک فرصت فروش حل شود و برخی از زنان هم خود کار را میخواهند و ما بنا به شرایطی که هر یک از زنان تحت حمایت دارند، شرایط را مدیریت می‌کنیم.

اردبیلی اضافه کرد در ۸۱ مرکز کوثر شهرداری تهران برای یکهزار و ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار کارآفرینی داشتهایم و این افراد با حقوق قانون کار و بیمه مشغول به کار هستند و از سایر خدمات مورد ارائه ویژه زنان سرپرست خانوار بهره‌مند می‌شوند.

مشاور امور بانوان شهردار تهران خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار می توانند جهت اشتغال در مراکز کوثر شهرداری تهران به اداره توانمندسازی این معاونت مراجعه کرده و درخواست خود را پیگیری کنند و پس از طی مراحلی که مطرح شود با دارا بودن شرایط لازم تحت پوشش معاونت بانوان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زن شهرداری تهران
ارسال نظر