صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۴ - ۲۶ دی ۱۴۰۱
هشدار سازمان ملل؛

نیمی از مردم افغانستان غذا برای خوردن ندارند

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود درباره بحران انسانی در افغانستان اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از کاهش بحران انسانی در افغانستان وجود ندارد و فقر در این کشور افزایش یافته است.
کد خبر : 826498

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود درباره بحران انسانی در افغانستان اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از کاهش بحران انسانی در افغانستان وجود ندارد و فقر در این کشور افزایش یافته است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت چهل میلیونی افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند، افزود: اعمال محدودیت برای کار زنان افغان در موسسات غیردولتی روند کمک رسانی به افغان‌های نیازمند را با کندی روبرو کرده است و تاثیر بدی بر زنان و کودکان این کشور خواهد داشت.

براساس این گزارش پس از حاکمیت طالبان در افغانستان جنگ کاهش یافته است، اما افزایش قیمت مواد اولیه، اقتصاد ضعیف و محدودیت‌های پی در پی در برابر زنان عامل بدختی افغان‌ها شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در این گزارش افزود: هنوز هم سه میلیون نفر از مردم افغانستان از مکان‌های اصلی خود آواره هستند و جامعه جهانی نیز نتوانسته است مانع آوارگی مردم این کشور شود.

قبل از این سازمان ملل متحد نیز گفته بود بیش از بیست و هشت میلیون نفر از مردم افغانستان در سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود، آمریکا و اشغالگران افغانستان در بیست سال گذشته را مسئول مشکلات فعلی این کشور دانست و گفت: اشغالگران در بیست سال گذشته مردم را با بمب و باورت می‌کشتند، اما اکنون می‌خواهند با دادن گرسنگی می‌کشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر