صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
وزیر بهداشت مطرح کرد

نیاز استان مازندران به حداقل 1500 تخت بیمارستانی در مراکز دولتی

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان مازندران، میزان این کمبود را حداقل یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 تخت در مراکز دولتی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی نیز باید در توسعه تخت‌های بیمارستانی در کشور و استان مازندران به دولت کمک کند.
کد خبر : 82646

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن هاشمی شب گذشته در آیین افتتاح مرکز بیماران کلیوی شهروند ساری، با بیان این مطلب، افزود: آنچه از پیامبر اکرم(ص) شنیده‌ایم، جدای از ایمان، باور خالصانه به خدا و امانتداری و حسن خلق بود بنابراین آرزو داریم تا همه به حسن خلق این بزرگوار تاسی کنند و یک جرعه کوچک از آن برای تحول شرایط کنونی در کشور کافی است.


وزیر بهداشت با بیان اینکه پیامبر(ص) در زمان حیات خود، همه را به وحدت و اتحاد فرا می خواندند، اظهار کرد: پس از وفات ایشان، تمام مصیبت‌ها ناشی از وحدت شکنی و اختلاف بود. امام خمینی(ره) نیز می‌فرمودند اگر 124 هزار پیامبر نیز جمع شوند، هیچ اختلافی بین آنها نیست. بنابراین اگر اختلافی در خانواده، جامعه و اداره کشور است، به خدا و پیامبر بر نمی‌گردد.


هاشمی تصریح کرد: گاهی اوقات می‌بینیم که برخی از افراد از دین برای مطامع شخصی، قدرت طلبی و خود بزرگ بینی هزینه می‌کنند و آرزو می‌کنم که همه ما بتوانیم بخشی از آنچه رسول اکرم(ص) فرمودند در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیاده کنیم.


وزیر بهداشت در ادامه افتتاح مرکز بیماران کلیوی، همکاری مسئولان استانی و محلی را نوعی عمل صالح دانست و افزود: وقتی همراهی و همدلی مسئولان وجود داشته باشد، خروجی آن چیزی جز رفع دغدغه‌های مردم نیست و هدف جمهوری اسلامی ایران نیز چیزی جز آسایش و آرامش مردم نبود.


هاشمی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته علیرغم گرفتاری‌های زیاد، 400 پروژه عمرانی در حوزه سلامت به بهره برداری رسیده است، گفت: پرستاران، پزشکان، پیراپزشکان و گروه‌های مختلف با وجود عقب افتادگی پرداختی حقوقشان اما در ابراز محبت، ارائه خدمات و دستگیری از مردم و نیازمندانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، کوتاهی نکرده‌اند.


وزیر بهداشت با اشاره به شروع حرکت جهادی در حوزه بهداشت و درمان در کل کشور، تاکید کرد: امیدواریم مجلس دهم و دولت، بیش از گذشته به سلامت مردم حساسیت داشته باشند چرا که بسیار مهم است و تنها دارایی فقرا، سلامت است که اگر نباشد، آهی در بساط نخواهند داشت و برای طبقه متوسط نیز هزینه‌های درمانی کمرشکن است اما سلامت به عنوان اولویت دولت در دستور کار قرار گرفت و مجلس نهم نیز کمک‌های مناسبی کرد.


هاشمی با بیان اینکه از ابتلای مردم به بیماری‌هایی که ممکن است به زیر خط فقر بروند، پیشگیری شد، افزود: متاسفانه هنوز هم افرادی هستند که دچار هزینه‌های کمرشکن درمانی می‌شوند و دلیل آن نیز عدم توسعه زیرساخت‌ها در حوزه سلامت بوده است.


وزیر بهداشت با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان مازندران، میزان این کمبود را حداقل یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 تخت در مراکز دولتی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی نیز باید در توسعه تخت‌های بیمارستانی در کشور و استان مازندران به دولت کمک کند چرا که در برخی از نقاط کشور، متوسط تعداد تخت بیمارستانی حتی کمتر از استان مازندران است.


هاشمی در پایان با اشاره به نزدیک بودن سال‌روز افتخار آفرینی لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: امیدوارم که در رسیدن به اهداف و آرمان‌های شهدا و امام راحل از هیچ کوششی دریغ نکنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر