صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در روز اول انتشار؛

کتاب «زیادی» شاهزاده انگلیسی بیش از یک میلیون نسخه فروش رفت

کتاب زندگینامه شاهزاده هری با عنوان «زیادی» توانست رکورد قبلی ناشرش در اولین روز فروش در بریتانیا، امریکا و کانادا را بشکند.
کد خبر : 825961

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، کتاب پرحاشیه زندگینامه شاهزاده هری که همه منتظرش بودند توانست رکورد قبلی ناشرش در اولین روز فروش در بریتانیا، امریکا و کانادا را بشکند.

«پنگوئن رندوم هاوس» ناشر  کتاب خاطرات شاهزاده هری اعلام کرد که این اثر  در روز نخست فروش خود در امریکا، کانادا و بریتانیا روی هم  یک میلیون و ۴۳۰ هزار نسخه فروخت.

بعد از اینکه چهارصد هزارنسخه فقط در بریتانیا فروخت، «زیادی» به سریع الفروش‌ترین کتاب غیرداستانی تاریخ بریتانیا تبدیل شد.

بعد از فروش بیش از یک میلیون نسخه کتاب به زبان انگلیسی، انتشارات پنگوئن اعلام کرد که این کتاب در روز اول خود بیش از هر کتاب غیرداستانی دیگر منتشرشده توسط این نشر در روز اول انتشار خود فروخته است. رکورد قبلی دست کتاب «سرزمین موعود» باراک اوباما بود که در نوامبر ۲۰۲۰ بیش از ۸۸۷۰۰۰ نسخه در امریکا و کانادا فروخته بود.

«زیادی» اولین کتاب خاطرات دوک ساسکس، در هفته‌های منتهی به تاریخ انتشار خود، بعد از اینکه بخش‌هایی از کتاب به بیرون درز کردند، توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده بود. ماجرا‌های درباره برخورد و دعوای فیزیکی هری با برادرش شاهزاده ویلیام و درخواست این دو برادر از پدرشان برای این که با کامیلا ازدواج نکند توجه‌ها به این کتاب را چندین برابر کرده بود و از مدت‌ها قبل انتظار می‌رفت که به کتاب بسیار پرفروشی تبدیل شود. «زیادی» تنها بر اساس سفارش‌های پیش خرید این کتاب به شماره یک لیست پرفروش‌های سایت گاردین تبدیل شده بود.

جینا کاستلو، رئیس گروه انتشاراتی راندوم هاوس، معتقد است که علت موفقیت این کتاب این است که «این داستان فردی است که ممکن فکر کرده‌ایم او را می‌شناختیم، اما حالا می‌توانیم شاهزاده هری را با کلمات خودش بشناسیم. این کتابی است که حتماً باید خوانده شود و ما به این که ناشر این کتاب هستیم بسیار افتخار می‌کنیم.»

ناشر در چاپ اول دو میلیون نسخه از این کتاب را برای فروش در امریکا چاپ کرده بود و اکنون در حال آماده سازی چاپ دوم این کتاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر