صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۸ - ۲۱ دی ۱۴۰۱
معاون دانشگاه آزاد لاهیجان:

۵۰ تیم در رقابت کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد لاهیجان شرکت می‌کنند

محسن فلاح‌راد گفت: تا پایان سال ۵۰ تیم در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد لاهیجان شرکت می‌کنند.
کد خبر : 825640

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لاهیجان به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر، مراسمی در سالن خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با حضور کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در این نشست اظهار کرد: مقام زن و خانواده در جامعه ایرانی بسیار بالاست و زن جایگاه اثرگذاری در این جامعه دارد و همواره دشمن برنامه‌ریزی می‌کند که به این نهاد و جایگاه مقدس خدشه وارد کند.

محسن فلاح‌راد عنوان کرد: دانشگاه یک نهاد انقلابی است و در این راستا خانواده جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه دارد و سعی می‌شود برای تأثیرگذاری بر خانواده‌ها کار خوبی انجام گیرد.

وی متذکر شد: کمیته امور زنان و خانواده در شرق گیلان با محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان راه‌اندازی شده و این از طرح‌های خوبی است که اگر خداوند عنایت کند آینده روشنی در پیش رو خواهیم داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان یادآور شد: این دانشگاه مسائل فرهنگی را در اولویت خود قرار داده و فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی برای این مقوله صورت گرفته و یکی از فعالیت‌های خوب در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی بود و امسال بیش از ۵۰ تیم با حضور ۲۰۰ دانشجو در رقابت کرسی آزاداندیشی در این دانشگاه شرکت خواهند شد.

فلاح‌راد متذکر شد: نشریات دانشجویی خوبی در حوزه فرهنگی و دانشجویی به چاپ رسیده و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیش از ۱۵ کانون دانشگاهی فعال است.

وی تشریح کرد: دانشگاه به سمتی حرکت می‌کند که بتواند در حوزه فرهنگی تاثیرگذار بوده و در رفع مشکلات فرهنگی به جامعه کمک کند.

**حضرت فاطمه(س) مقابل ظلم سکوت نمی‌کرد

مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان هم در این مراسم بیان کرد: امروز فرصت مناسبی است که بتوان با فضای موجود الگوی مناسبی برای تمام زنان جامعه اسلامی داشته باشیم، چراکه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها الگوی تمام‌عیار و مناسبی برای جامعه و در عین حال برای تمام بشریت است.

عاطفه لرکجوری مطرح کرد: اهتمامی که حضرت فاطمه سلام‌الله علیها به تربیت فرزندان، عفت و پاکدامنی و صبر و خداشناسی به همراه همسرداری داشتند و نیز عدم سکوت در برابر ظلم و حمایت از ولایت و امام معصوم را می‌توان به عنوان گوشه‌ای از ابعاد وجودی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها یاد کرد.

وی تأکید کرد: زنان مسلمان می‌توانند با الگوگیری از حضرت فاطمه سلام‌الله علیها پیشرفت کنند، چراکه نقش زن بر کسی پوشیده نیست و زنان همواره همراه مردان در پیشبرد اهداف دانشگاه همگام و همراه بودند.

مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: براساس سند تحول راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ اجرایی می‌شود، مهم‌ترین سیاست و برنامه‌ریزی آن براساس پیشبرد جایگاه دانشگاه در جایگاه زنان است.

لرکجوری خاطرنشان کرد: شرایط حضور بانوان در محیط کار باید تسهیل و روحیه نشاط در دانشگاه برای بانوان ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر