صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

بودجه ویژه آمریکا برای رفع مشکل کشاورزی با فناوری‌ نانو

وزارت کشاورزی آمریکا بودجه 5/2 میلیون دلاری به دانشگاه‌های این کشور برای ترغیب تحقیق در حوزه فناوری ‌نانو اعطا می‌کند تا با استفاده از این بودجه، از فناوری ‌نانو برای حل مشکل کشاوزی استفاده شود.
کد خبر : 82537

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ستاد ویژه توسعه نانو، دانشگاه جورجیا یکی از 11 دانشگاهی است که قرار است از وزارت کشاورزی آمریکا بودجه‌ای برای تحقیق در حوزه فناوری‌ نانو دریافت کند. موسسه ملی غذا و کشاورزی در وزارت کشاورزی این کشور 5/2 میلیون دلار بودجه برای تحقیق در حوزه فناوری‌ نانو به دانشگاه‌ها اختصاص داده است.


فانبین کونگ، از محققان دانشگاه جورجیا، بودجه‌ای نزدیک به 500 هزار دلار برای تحقیق روی نانوسلولزها دریافت خواهد کرد تا اثرات این ماده را روی سیستم هضم انسان بررسی کند.


کومگ استادیار دانشگاه جورجیاست که روی توسعه مدل‌های معده‌ انسانی تحقیق می‌کند. او به دنبال درک اثربخشی غذا‌های مختلف روی معده است تا برای بهبود سلامت انسان فرمول‌های غذایی جدید ارائه کند.


کونگ می‌گوید: «در دانشگاه جورجیا، ما روی ساخت معده مصنوعی و مدل‌های مصنوعی روده کار می‌کنیم تا نشان دهیم که نانوسلولز با اشکال و ابعاد مختلف چه رفتاری در سیستم گوارش انسان دارد. ما قصد داریم بفهمیم که نانوسلولز چه برهم‌کنشی با پروتئین‌ها و چربی‌ها داشته است و روی جذب آنها چه اثری می‌گذارد».


نانوسلولز یکی از اجزاء مورد استفاده در غذاها است.


این حمایت مالی به دانشگاه‌های آمریکا برای ترغیب به تحقیق روی فناوری‌ نانو به منظور بهبود ایمنی غذایی صرف می‌شود. همچنین قرار است از این بودجه برای بهبود سوخت‌های تجدیدپذیر، افزایش بازده تولید محصول و مدیریت آفت‌کش‌ها استفاده شود. دانشگاه آوبورن، دانشگاه کلیمسون و دانشگاه فلوریدای مرکزی نیز در این پروژه با دانشگاه جورجیا همکاری دارند.



انتهای پیام/

برچسب ها: نانو
ارسال نظر