صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان خبر داد

تجلیل از310 دانش‌آموخته غیرایرانی وزارت علوم و 90 نفر از وزارت بهداشت

معاون امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان با اشاره به برگزاری آئین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی در روز 30 اردیبهشت، از حضور 310 دانش‌‌آموخته غیرایرانی وزارت علوم و 90 نفر از وزارت بهداشت در این مراسم خبر داد.
کد خبر : 82531

دکتر صمد حاج‌جباری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «آئین نکوداشت دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های کشور روز 30 اردیبهشت در شهر همدان و دانشگاه بوعلی سینای این شهر برگزار می‌شود.»


او گفت: «در این مراسم تعداد 22 دانشگاه کشور که دانش‌آموختگان غیرایرانی از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند حضور دارند. این دانش‌آموختگان از 25 ملت دنیا هستند. چون این مراسم به صورت مشترک بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود در مجموع 400 دانش‌آموخته از دانشگاه‌های هر دو وزارت‌خانه حضور دارند.»


حاج‌جباری افزود: «بر طبق آماری که به دست ما رسیده است، از این 400 نفر حدود 310 دانش‌آموخته از وزارت علوم و 90 نفر نیز از وزارت بهداشت هستند.»


معاون امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان با اشاره به برنامه‌های آئین نکوداشت گفت: «یکی از برنامه‌هایی که در حاشیه آئین نکوداشت برگزار می‌شود، برنامه‌ای فرهنگی به نام جشنواره ملل است. به این صورت که تعدادی از ملل غرفه‌های دانشجویی را برای معرفی فرهنگ کشورهایشان دایر می‌کنند و حدود 40 غرفه از 40 کشور هستند. این غرفه‌ها به مدت 3 روز دایر می‌باشند و دانشجویان در این مدت می‌توانند از آنها دیدن کنند و با مسائل فرهنگی کشورها در آنجا آشنا شوند.»


او گفت: «از دیگر برنامه‌های این مراسم، یک بحث اردویی است که دانش‌آموختگان بتوانند از مراکز تاریخی و دیدنی شهر همدان بازدید کنند و برای یک روز این برنامه تدارک دیده شده است.»


حاج‌جباری گفت: «آئین نکوداشت نیز از صبح روز 30 اردیبهشت شروع می‌شود و تا ظهر همان روز ادامه دارد. این دانش‌آموختگان که اکثرا براساس توانمندی‌های خودشان و نیز دانشگاه‌هایشان انتخاب شده‌اند در این مراسم به صورت خاص تقدیر می‌شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر