صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با آنا تشریح شد؛

جزئیات آزمون آسکی در دانشگاه آزاد بجنورد

رؤيا جاجونديان، جزئیات برگزاری آزمون آسکی (OSCE) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد را تشریح کرد.
کد خبر : 825115

رؤيا جاجونديان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در حاشيه برگزاری آزمون آسكی در دانشكده پرستاری و مامايی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در بجنورد اظهار كرد: ارزیابی توانمندی دانشجویان و فراگیران کارشناسی پرستاری در درس اصول و مهارت‌های پرستاری به صورت OSCE در مرکز مهارت‌های بالینی دانشکده پرستاری و مامایی (Skill lab) با حضور سوپروایزر آزمون، اعضای کمیته اجرایی، اعضای هیات علمی گروه پرستاری به عنوان ارزیاب و کادر اجرایی و آموزش دانشکده با حضور ۳۲ دانشجو در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اضافه کرد: در این روش آزمون‌دهندگان با حضور استادان خود در ۶ ایستگاه مجزا شامل اکسیژن‌تراپی، تزریقات داخل وریدی، تعویض پانسمان، کنترل علائم حیاتی، محاسبات دارویی و سونداژ آموخته‌های تئوریک و مهارت‌های خود را طی یک زمان مشخص درباره سناریوی بالینی خاص در هر ایستگاه در محک ارزیابی قرار می‌دهند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد عنوان کرد: در این سنجش، تمامی آزمون‌دهندگان یک فعالیت مشابه را در مدت زمان مشخص در هر ایستگاه انجام می‌دهند و با استفاده از سیستم نمره‌دهی استاندارد رتبه‌بندی می‌شوند و در صورت کسب حدنصاب نمره، مجوز ورود به کارآموزی در بالین را کسب خواهند کرد.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با اشاره به ابزار‌های سنجش و ارزشیابی دانشجویان تبیین کرد: ابزار‌های مختلفی در ایستگاه‌های ارزیابی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان به بیمارنما یا بیمار استاندارد شده، تفسیر داده‌ها (تفسیر نوار قلب، تفسیر آزمایش‌ها، تفسیر گرافی‌ها و..)، سؤالات و سناریو‌های بالینی، مانکن و ... اشاره کرد.

جاجوندیان افزود: در اجرای این آزمون و آماده‌سازی تجهیزات، تعدادی از دانشجویان توانمند و واجد صلاحیت ترم‌های بالاتر با صبر و بردباری در کنار استادان و دانشجویان ترم یک تجربه موفقی از همکاری با دانشگاه را کسب کردند.

وی بیان کرد: دانشکده پرستاری و مامایی همواره کوشیده تهذیب اخلاق و پرورش مهارت‌های اجتماعی را در امر آموزش دانشجویان پرستاری مدنظر داشته باشد؛ امیدواریم دانشجویانی که در این آزمون صلاحیت عملکرد بالینی آنان برای ورود به عرصه بیمارستان تأیید شده، در مسیر بالندگی پرستارانی کارآمد و پاسخگو به نیاز‌های جامعه باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر