صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

غرفه روسیه در نمایشگاه کتاب افتتاح شد

مراسم افتتاحیه غرفه روسیه در نمایشگاه کتاب تهران با حضور رئیس نمایشگاه کتاب مسکو برگزار شد.
کد خبر : 82497

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا سرگیکایکین رئیس نمایشگاه کتاب مسکو در مراسم افتتاحیه غرفه کشور روسیه که میهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران است با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این غرفه در ایام نمایشگاه گفت: ما در نمایشگاه کتاب تهران بیش از 60 برنامه فرهنگی خواهیم داشت و قصد داریم از این طریق بازدیدکنندگان این نمایشگاه را با فرهنگ مردم روسیه آشنا کنیم.


وی ادامه داد: آموزش زبان روسی، ادبیات و کودک و نوجوان از جمله بحث‌هایی هستند که کتاب‌های روسی در غرفه روسیه را شامل می‌شوند البته بخشی از غرفه روسیه به جمهوری تاتارستان اختصاص پیدا کرده که بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این بخش با فرهنگ مردم این جمهوری آشنا شوند.


رئیس نمایشگاه مسکو خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه‌های ما در ایام نمایشگاه عبارتند از مالاقات‌ با نویسندگان روس، میزگردهایی در زمینه آثار ادبی و برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان.


رضا نوعی مسئول سالن کشورها در نمایشگاه کتاب تهران نیز در این مراسم با اشاره به سابقه حضور ایران در نمایشگاه مسکو گفت: سال گذشته ایران میهمان ویژه نمایشگاه مسکو بود که 15 نویسنده ایرانی در آن حضور پیدا کردند از جمله آقای آبتین گلکار برنده جایزه کتاب سال اما خوشبختانه در نمایشگاه کتاب تهران تعداد نویسندگان روس به مراتب بیشترند.


در ادامه آبتین گلکار به عنوان نماینده‌ای از جامعه ادبی ایران ضمن ابراز خوشحالی از حضور هیأت فرهنگی روسی در ایران گفت: در کشور ما تعداد علاقه‌مندان به ادبیات روسی بسیار زیاد است و در بیش از 10 دانشگاه رشته زبان و ادبیات روسی تدریس می‌شود که سالانه 200 دانشجوی علاقه‌مند در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.


گلکار در پایان سخنان خود بر توسعه تعامل فرهنگی و ادبی بین کشور ایران و کشور روسیه تأکید کرد و آن را بسیار مهم خواند.


انتهای پیام/

ارسال نظر