صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۱
نیم‌نگاه اسلام‌آباد به حاشیه کنفرانس ژنو؛

پاکستان به دریافت مجدد وام از صندوق بین‌المللی پول امیدوار شد

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت: انتظار می‌رود هیئت صندوق بین‌المللی پول در حاشیه کنفرانس ژنو با وزیر دارایی دیدار کند تا در مورد مسائل باقی‌مانده برای دریافت وام گفتگو کند.
کد خبر : 824932

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، وزیر دارایی پاکستان با صندوق بین‌المللی پول در ژنو، دیدار خواهد کرد.

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت: در حالی که پاکستان برای از سرگیری برنامه حمایتی خود تلاش می‌کند، هیئت صندوق بین‌المللی پول (IMF) در حاشیه کنفرانسی در ژنو که در ۹ ژانویه (فردا) آغاز می‌شود، با وزیر دارایی پاکستان دیدار خواهد کرد.

هنوز صندوق ۱.۱ میلیارد دلاری را که قرار بود در ماه نوامبر سال گذشته پرداخت شود، تائید نکرده و پاکستان تنها دارای ذخایر ارزی کافی برای واردات یک ماهه است.

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت: انتظار می‌رود هیئت صندوق بین‌المللی پول در حاشیه کنفرانس ژنو با اسحاق دار، وزیر دارایی دیدار کند تا در مورد مسائل باقی مانده و مسیر پیش رو گفتگو کند.

کنفرانس ژنو به میزبانی مشترک شهباز شریف، نخست‌وزیر و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، به دنبال جمع‌آوری حمایت‌های بین‌المللی از این کشور پس از سیل‌های ویرانگر سال گذشته است. آن سیل‌ها، حداقل ۱۷۰۰ کشته برجای گذاشت و میلیارد‌ها دلار خسارت به زیرساخت‌های حیاتی وارد کرد.

اخیراً اسحاق دار، از صندوق بین‌المللی پول انتقاد کرده و به طور علنی گفته که این وام‌دهنده در معاملات خود با پاکستان که وارد برنامه حمایتی مالی ۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ شده، غیرعادی عمل می‌کند. سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت که کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل، تماس مثبتی با شریف در رابطه با کنفرانس ژنو داشته و از پاکستان برای بازسازی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر