صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خبرنگار آنا گزارش می‌دهد

آغاز نمایشگاه کتاب در میان سردرگمی بازدیدکنندگان

بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز کار خود را در مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب آغاز کرد اما آماده نبودن بخش‌های مختلف و همین‌طور ناشناخته بودن محل استقرار ناشران برای بازدیدکنندگان منجر به سردرگمی اولین بازدیدکنندگان نمایشگاه شد.
کد خبر : 82480

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بیست‌و‌نهمین نمایشگاه کتاب تهران صبح امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه در حالی در شهر آفتاب کار خود را آغاز کرد که استقبال بازدیدکنندگان در آغازین ساعات نخستین روز قابل قبول و چشمگیر است.


بااین‌حال و با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعلام مسئولان نمایشگاه از جمله محمدرضا توکل صدیق مبنی‌ بر تکمیل مراحل استقرار ناشران در غرفه‌ها، همچنان بخش قابل توجهی از غرفه‌های نمایشگاه یا از کتاب خالی‌اند یا هنوز به ارائه خدمات نپرداخته‌اند.


یکی دیگر از مشکلات نمایشگاه بیست و نهم در روز اول متصل نشدن پوزهای بانکی در سالن‌ها و غرفه‌ها است که مانع از خرید بازدیدکنندگان به‌صورت الکترونیک می‌شود. در مرکز خبرنگاران (پرس‌سنتر) نیز مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که می‌توان به قطع بودن اینترنت و آماده نبودن سیستم‌های کامپیوتر برای استفاده خبرنگاران و همچنین آماده نبودن کارت‌های اهالی رسانه اشاره کرد.


انتقال نمایشگاه کتاب بعد از نزدیک به 10 سال از مصلی تهران به مجموعه شهر آفتاب که در جنوب شهر تهران و مجاورت حرم مطهر امام (ره) قرار دارد بازدیدکنندگان و حتی دست‌اندرکاران نمایشگاه را دچار سردرگمی کرده است، زیرا اکنون محل‌ سالن‌ها، بخش‌ها و مسیرهای داخلی برای آنان ناشناخته است.


در مجموع می‌توان گفت با وجود وعده‌های مختلف طی روزها و ماه‌های اخیر از سوی مسئولان شهرداری تهران و همچنین دست‌اندرکاران معاونت امور فرهنگی ارشاد، نمایشگاه بیست و نهم شروعی سردرگم و البته آرام داشت و باید دید در ادامه این مسیر 10 روزه چه میزان از این ناهماهنگی‌ها اصلاح و کاسته می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر