صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۰۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
تکمیل فهرست تعهدات معیشتی سوناک؛

نخست‌وزیر انگلیس اولویت‌های خود برای سال جدید میلادی را اعلام کرد

نخست‌وزیر انگلیس در نخستین نطق خود در سال جدید میلادی (۲۰۲۳) کاهش نرخ تورم، تقویت اقتصاد، کاهش بدهکاری دولت، بهبود نظام سلامت و اصلاح نظام مهاجرتی را به‌عنوان پنج اولویت اصلی دولت برشمرد.
کد خبر : 824288

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ریشی سوناک چند روز پس از اعتراف به این مساله که مشکلات اقتصادی کشور در سال جدید از بین نخواهد رفت، در سخنانی ادعا کرد: امروز می خواهم پنج قول به شما بدهم. اولاً، تورم را در سال جدید نصف خواهیم کرد تا فشار هزینه های زندگی را کاهش و به مردم امنیت مالی بدهیم. وی مدعی شد: ثانیاً، اقتصاد را تقویت، مشاغل و فرصت های کار با درآمد بهتر را در سراسر کشور ایجاد خواهیم کرد. سوماً، مطمئن خواهیم شد که بدهی ملی ما در حال کاهش است تا بتوانیم آینده خدمات عمومی را تضمین کنیم.

او در حالی این وعده‌ها را مطرح کرد که جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. نرخ تورم در عرض دوازده ماه گذشته از محدوده ۲ به ۱۰.۷ درصد رسیده و در مسیر عبور از مرز ۱۵ درصد قرار دارد. نرخ بهره بین‌بانکی نیز که با اقساط وام مسکن میلیون ها خانوار در این کشور ارتباط مستقیم دارد با ۳۵۰ واحد پایه افزایش به ۳.۵ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ریشی سوناک
ارسال نظر