صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس‌جمهوری: شهید مطهری، «اسلام انقلابی» را خطری بزرگ در برابر «انقلاب اسلامی» می‌دانست/ برخی با تابلوی دغدغه فرهنگی مرتب به دولت برای جذب پول فشار می‌آورند

دکتر روحانی در مراسم تکریم مقام معلم تأکید کرد: شهید مطهری، اسلام انقلابی را خطری بزرگ در برابر انقلاب اسلامی می‌دانست. قائلان به اسلام انقلابی، شهید مطهری را به شهادت رساندند.
کد خبر : 82424

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم تکریم مقام معلم که صبح امروز ـ چهارشنبه ـ در سالن اجلاس سران برگزار شد، شهید مطهری را به‌حق یک سرمایه بزرگ برای کشور خواند و گفت: امروز آثار آن شهید بزرگوار نیز یک سرمایه بزرگ است. او به حق یک فقیه بود،‌ فقیه به معنای آنکه به اعماق فرهنگ اسلامی دسترسی پیدا کرده بود، دانش عمیقی نسبت به فرهنگ وسیع اسلام داشت و به حق یک متفکر بود.


رئیس‌جمهوری ادامه داد: شما در کمتر زمانی می‌بینید که او وارد شود و در مقالات، کتاب‌ها و سخنانش و نظریه ویژه خود را ارائه نکند، او کاملا به زمان آشنا و آگاه به زمان بود و جامعه و نسل جوان و جهان را به خوبی می‌شناخت و این بسیار مهم است که ما شرایط امروز و مخصوصا شما معلمین همیشه باید شرایط فردا را ببینید. چون شما افرادی را تربیت می‌کنید که برای 15 یا 20 سال بعد می‌خواهند مسئولیت‌های مهم اجتماعی را بر دوش بگیرند.


روحانی تصریح کرد: شهید مطهری به‌حق شجاع بود. ما معلم آزاد، آزاده، شجاع می‌خواهیم که مصلحت جامعه و نسل جوان و مصلحت کشور را به منافع زودگذر چندروزه ترجیح دهد. شهید مطهری آنچه که فکر می‌کرد لازم است برای جامعه بگوید گفت و حتی زجرها کشید. او در برابر فشارهایی که از جهات مختلف جامعه دیروز به او می‌شد خم به ابرو نمی‌آورد.


وی تأکید کرد: هنگامی که دانش عمیق شناخت روزگار و جهان، متفکر و اندیشمند بودن با شجاعت و شهامت توأم شود آن وقت یک معلم نمونه چون شهید،‌ علامه مطهری ساخته می‌شود.


به تعبیر آن معلم بزرگ، اسلام احکام بی‌شماری دارد که یکی از آنها جهاد و مبارزه است و اگر ما انقلاب را می‌خواهیم به خاطر تحقق ارزش‌های اسلام می‌خواهیم و اگر مبارزه را دنبال می‌کنیم برای استقرار اهداف نظام اسلامی و فرهنگ اسلام و اجرای قرآن و سیره پیامبر و ائمه خدا علیهم‌السلام است

رئیس‌جمهوری ادامه داد: همین امروز که کتاب‌های او را ورق بزنید برای مشکلات امروز ما هم کتاب‌هایش حرف می‌زند و سخن می‌گوید. بی‌جهت نبود که امام او را عصاره زندگی خود می‌دانست و من شاهد بودم در مواقعی که امام تا چه حد به شهید مطهری به عنوان یکی از بهترین شاگردانش احترام می‌گذاشت.


روحانی اضافه کرد: شما همین جمله شهید مطهری را که گفت «انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی» را مدنظر قرار دهید، او در آن مقالاتش پیرامون انقلاب اسلامی به این خطر بزرگ اشاره می‌کند. او می‌گوید ما انقلاب اسلامی داریم و نه اسلام انقلابی،‌ انقلاب اسلامی معنایش آن است که در جامعه تحرک بزرگی را به وجود آوریم. انقلابی را در ابعاد سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی به پا کنیم که هدف آن اسلام و ارزش‌های اسلامی باشد.


وی تأکید کرد‌: اسلام انقلابی معنایش این است که ما اصل را به انقلاب و مبارزه می‌دهیم و بخشی از اسلام را قبول داریم که ما را دعوت به جهاد و مبارزه می‌کند،‌ یکی از مشکلات ما قبل از پیروزی انقلاب در برابر برخی گروهک‌ها و حتی بعد از پیروزی انقلاب در برابر آنها این بود که انقلاب اسلامی را نپذیرفته بودند و اسلام انقلابی را قبول داشتند.


رئیس‌جمهوری گفت: آنها می‌گفتند آنجایی که جهاد و مبارزه است آنجا ما اسلام را قبول داریم و در آنجایی که از دید آنها مبارزه نیست می‌گفتند اسلام را قبول نداریم. به تعبیر آن معلم بزرگ، اسلام احکام بی‌شماری دارد که یکی از آنها جهاد و مبارزه است و اگر ما انقلاب را می‌خواهیم به خاطر تحقق ارزش‌های اسلام می‌خواهیم و اگر مبارزه را دنبال می‌کنیم برای استقرار اهداف نظام اسلامی و فرهنگ اسلام و اجرای قرآن و سیره پیامبر و ائمه خدا علیهم‌السلام است.


روحانی افزود: همین امروز ما این مشکل را داریم و همین امروز باید کتب مطهری را بازخوانی کنیم و معلمین ما باید برای جوانان ما تشریح کنند که ما انقلاب اسلامی داریم و در پی اسلام انقلابی نیستیم، همان‌هایی که معتقد به اسلام انقلابی بودند قاتل آن معلم بزرگوار بودند و همان گروهک‌ها بودند که ایشان را به شهادت رساندند.


رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود بیان کرد: بنده در خاطراتم ذکر کرده‌ام که در سال 55 و 56 چند نوبت که خدمت شهید مطهری رسیدم جزواتی دست ایشان بود و مطالعه می‌کرد و به من گفت آیا این جزوه‌ها را دیده‌ای که نگاه کردم و پاسخ دادم بله دیده‌ام. گفت ببین با اسلام چه کار می‌کنند که این صحبت را با عصبانیت بیان کرد و تمام بدنش می‌لرزید. می‌گفت این‌ها می‌خواهند قرآن را اینچنین تفسیر کنند و می‌خواهند آیات قرآن را اینچنین تحریف شده به نسل جوان ما معرفی کنند.


روحانی افزود: آن شهید بزرگوار درد را به خوبی می‌شناخت و مرهم درد‌ها و زهرها را هم به خوبی می‌دانست. هر جا مشکلی می‌دید به پا می‌خاست و با شهامت و قدرت اقدام می‌کرد. در جلسات جامعه روحانیت مبارز در اوایل سال 56 که شکل جدیدش شروع شده بود ایشان یکی از بزرگان آن جمع بود. شهید بهشتی و شهید مطهری به عنوان بزرگان آن جمع بودند که ما در خدمت‌شان بودیم. همه جا در همه مسائل انقلاب اسلامی، شهید مطهری با صراحت در آن جمع نظراتش را تبیین و بیان می‌کرد.


وی تصریح کرد: ما امروز نیازمند به تشریح ابعاد فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی هستیم و شهید مطهری و کتاب و آثار او به عنوان بزرگترین مرجع برای مراجعه به افکار و اندیشه او به منظور فهم فرهنگ اسلام و راه صحیح انقلاب اسلامی است.


رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «شهید مطهری یک سرمایه بزرگ برای جامعه دیروز، امروز و فردای ما خواهد بود»، افزود: ما باید از این سرمایه‌ها به عنوان سرمایه‌های بزرگ برای عدم انحراف نسل جوان انقلابی و نسل جوان عاشق کشور و فداکار برای پیشرفت کشور از آن منابع و مأخذ به خوبی استفاده کنیم.


رئیس‌جمهوری ادامه داد: شهید مطهری سرمایه ایران اسلامی برای تربیت نسل جوان انقلابی، عاشق ایران و فداکار برای پیشرفت و استقلال است.


وی با اشاره به اهمیت عشق در کار معلمی اضافه کرد: معلمی شغل نیست بلکه کاری الهی و خدایی است.


روحانی ادامه داد: این سخن کاملا به‌حق است که ما اگر در کشور توسعه می‌خواهیم و اگر پیشرفت و تحول می‌خواهیم منشأ آن و یا بزرگترین عامل آن معلمین سراسر کشور هستند، این معلم به معنای عام کلمه هر کسی است که در زندگی کلمه‌ای را به ما می‌آموزد و شاید پدر و مادر اولین و بزرگترین معلمین همه ما هستند و سپس بعد از خانواده وقتی وارد مدرسه می‌شویم در هر سطحی معلمین این جایگاه را دارند.


وی تأکید کرد: معلم به اصطلاح امروزی ما به مفهوم مربیان و معلمان هم آموزش و هم پرورش در سطح ابتدایی، متوسطه و پیش دبستانی، امروز بار بسیار سنگینی را بر دوش دارند، معلمی شغلی نیست که ما بخواهیم با حقوق و مزایا و فوق‌العاده کار او را پاس بداریم و جبران کنیم. معلمی از مقوله عشق است. اگر معلمی عاشق کار و شغل خودش نباشد و این شغل را برای آن هدف مهم یعنی تعلیم جامعه که یک کار الهی است به کار نگیرد مطمئنا نمی‌توانیم نتیجه مطلوبی را مشاهده کنیم.


رئیس‌جمهوری تصریح کرد: اگر معلم اول خداست معلم ثانی ما هم انبیا و به ویژه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است. او معلم انسان‌ها در آشنایی آنها به رحمان آسمانی و کتاب و خرد است،‌پیامبر راه عقلانیت،‌الهی و صراط مستقیم را به ما می‌آموزد. ما اگر امروز می‌خواهیم کشورمان متحول شود، آمارها و شاخص‌ها به ما می‌گوید که در کجا قرار داریم، ما نمی‌خواهیم شعار دهیم و نمی‌خواهیم خودبزرگ‌بینی داشته باشیم. بگوییم ما بالاترین و برترین در عالم هستیم و همچنین نمی‌خواهیم خودکم‌بینی داشته باشیم.


وی افزود: پیشرفت‌های بزرگ کشور را هم نباید از دید و ذهن دور داشته باشیم. آن روزی ما افتخار می‌کنیم که در کشور ما هیچ بی‌سوادی نباشد و در مقایسه با سایر کشورها در این زمینه ما برترین باشیم. آن روز ما افتخار می‌کنیم که آنهایی که در دوره دبستان، دبیرستان، دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند نسبت به کسانی که در کشورهای دیگر درس خوانده‌اند دارای امتیاز بالاتری باشند. البته خداوند یک استعداد و هوش ذاتی بالایی را به ما ایرانیان داده و ما یک فرهنگ غنی در گذشته داریم که به آن می‌بالیم.


رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما اسلام را به جان و دل پذیرفته‌ایم و در تعالی فرهنگ اسلام، ایران کوشش کردند. ما امروز شرایط بسیار خوبی برای رشد جامعه‌مان داریم اما در عین حال باید تمام توان و کوشش خودمان را برای توسعه کشور به کار بگیریم.


روحانی با طرح این سوال که این توسعه از کجا آغاز می‌شود، گفت: این توسعه قطعا از دبستان، دبیرستان، آموزش و پرورش آغاز می‌شود. لذا هر چه در دوران دبستان و دبیرستان سرمایه‌گذاری کنیم حاصل آن را در سنین بالاتر و در جامعه‌مان مشاهده خواهیم کرد. جای هیچ تردیدی نیست از اینکه سن ساخته شدن انسان در مسیر فرهنگ مطلوب که چه سنینی است که در روایات 7 سال اول و دوم اهمیت فراوانی داده شده، بنابراین هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم باید در سن نوجوانی و آغاز جوانی باشد.


رئیس‌جمهوری ادامه داد: وقتی سبک زندگی، ذهنیت، اخلاق، رفتار انسانی شکل گرفت دیگر تغییر آن خیلی سخت است. کما اینکه در علم و دانش هم بیشترین یادگیری‌های ما در زمان نوجوانی و آغاز جوانی است.


چرا ما در آموزش زبان خارجی در آموزش و پرورش از دنیا عقب هستیم


روحانی تأکید کرد: اتفاقا دیشب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت بیان مقام معظم رهبری راجع به زبان‌های خارجی در آموزش و پرورش بحث کوتاهی داشتیم و یکی از سؤالات این بود که چطور در اروپا بچه‌های دبستانی و دبیرستانی حداقل به دو زبان خارجی دیگر باید مسلط شوند که این کار هم انجام می‌شود. غیر از زبانی که در آن کشور هست باید دو زبان دیگر را هم یاد بگیرند در حدی که هم می‌توانند به آن زبان صحبت کنند و هم کتاب به آن زبان بخوانند و هم می‌توانند بنویسند. چرا ما در این زمینه یک قدم عقب هستیم و الان چه کاری باید انجام دهیم.


وی اضافه کرد: برای جبران این عقب‌ماندگی باید از چه سنی شروع کنیم؟ چگونه باید تعلیم دهیم؟ چرا یک زبان خارجی زیرا هر چه ما بتوانیم جوانان‌مان را به چند زبان آشنا کنیم چرا که هر زبانی که بلد باشید یک دریچه علم و دانش و فهم جهانی و شناخت برای شما باز می‌شود. ترجمه هیچ وقت نمی‌تواند کار آن زبان را انجام دهد. آنکه به زبان عربی آشناست از خواندن قرآن لذت دیگری می‌برد و درک دیگری دارد تا آن کسی که ترجمه آیات را می‌خواند.


روحانی با طرح این سؤال که «ما چگونه می‌خواهیم امروز به علم جهانی دسترسی داشته باشیم؟»،‌ گفت: البته اینکه کدام زبان و چه تعداد زبان خارجی بیاموزیم هم به امکانات ما و هم به تعداد معلمین آشنای ما به زبان‌های خارجی ارتباط دارد و البته هم به خواست مردم مرتبط است. مردم خودشان باید بخواهند و دانش‌آموز هم باید خودش بخواهد و باید بتواند انتخاب کند چند زبان می‌خواهد بیاموزد. وقتی در یک مدرسه‌ای 98 درصد دانش آموزان یک زبان را انتخاب کردند و 2 درصد دیگر زبان دیگری را برگزیدند ما که نمی‌توانیم برای آن 2 درصد معلم دیگری را به کار بگیریم.


رئیس‌جمهوری تأکید کرد: با امکاناتی که ما داریم هر چه بتوانیم چند زبان مهم خارجی را به دانش آموزان یاد دهیم به نفع زندگی آن دانش‌آموز کار کرده‌ایم. امروز شما ببینید در شبه قاره هند به خاطر اینکه این جمعیت عظیم به زبان انگلیسی تقریبا مسلط هستند شما ببینید که در IT چه کارهایی انجام داده‌اند و چه شغل بزرگی را این شبه قاره به دست آورده است، ما باید زبانی را یاد دهیم که در کنارش علم، راحت‌تر به دست آید و شغل بیشتر برای نسل جوان آینده به وجود بیاورد و ارتباط اقتصادی ما را با دنیا تسهیل کند.


وی با بیان اینکه «سطح روابط‌مان با دنیا وسیع است»، گفت: اگر ما بتوانیم در زمینه آموزش زبانهای خارجی تلاش مضاعفی کنیم، راه علمی و اشتغال آینده را فراهم کرده‌‌ایم. آموزش و پرورش پایه‌های اولیه رشد و توسعه جامعه ما است.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مگر می‌توانیم بدون داشتن معلم خوب مهارت دیده عامل با انگیزه دانش‌آموز خوب تربیت کنیم؟ اگر دانش‌آموز خوب نداشتیم چطور می‌توانیم در صحنه علمی، در صنعت و حل معضلات جامعه نوجوان و جوان ما بتواند حلال مشکلات باشد. پایه تعلیم و تربیت معلم است.


وی ادامه داد: ما البته می‌دانیم اگر در جامعه توسعه بخواهیم باید نسل جوان انتخاب‌گر باشد و اکنون می‌بینیم این جوانان با استعداد ما خودشان شغل معلمی را برمی‌گزینند.


رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود تأکید کرد: ما باید دانش‌آموزان را فرزندان خودمان بدانیم و به غیر از این نمی‌توانیم در جامعه توسعه‌ای را شاهد باشیم، هر معلمی باید دانش‌آموزان کلاس خودش را فرزندان خود بداند و بداند اگر این دانش‌آموزان را درست تربیت کرد بچه‌های خودش هم متنعم می‌شوند و کل کشور ایران در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد، پس راه توسعه کشور از طریق معلمان فرهیخته و با انگیزه است.


روحانی ادامه داد: امروز فضا برای پیشرفت کشور پس از برجام آماده شده اما از این فضا شما باید بهترین استفاده را بکنید، شما هستید که باید به دانش‌آموز امید دهید. هیچ چیز برای آینده کشور ما بالاتر از امید نیست. اگر خدای ناکرده در امید نسل جوان ما خللی ایجاد شد ما نمی‌توانیم به توسعه برسیم.


وی تصریح کرد: برجام یکی از آثار مهمش توسعه امید در نسل جوان ما در کشور است، اگر این امید افزایش یافت ما بر مشکلات غلبه و از آن عبور می‌کنیم. می‌توانیم فضا را آماده کنیم، این همه زحمت و تلاش و این کار بزرگ برای این نبود که وقتی برجام به فرجام رسید تازه بنشینیم و دو مرتبه دعوا را شروع کنیم.


رئیس‌جمهور اضافه کرد: همه این کارها برای این بود تا فضا برای پیشرفت کشور و وحدت جامعه فراهم شود، یکی از بزرگترین وظایف معلمین ایجاد وحدت و انسجام ملی است. خدا نکند معلمی دو جور شاگرد خودش را ببیند و دسته‌بندی کند. نگاه ما به دانش‌آموز کاملا باید یکسان باشد. از هر قومیتی، مذهبی و تفکر سیاسی و وابسته به هر جناح و حزبی که می خواهد باشد. نگاه یکسان به تمام دانش‌آموزان باید باشد و ما باید به همه آنها انرژی مثبت دهیم.


روحانی بیان کرد: ما در تعلیم همه دانش‌آموزان باید کوشش داشته باشیم و در پایان سال تحصیلی باید امید بیشتر، وحدت و اعتدال بیشتری برای جامعه ما باشد.


نمی‌خواهیم در کشور تعلیمات موازی داشته باشیم


رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش در عرصه فرهنگی، گفت: امروز ده‌ها نهاد با عنوان و تابلوی دغدغه فرهنگی از دولت پول می‌گیرند ولی عمدتا این تابلوها، تنها برای جذب پول است و واقعا دغدغه فرهنگی نیست.


روحانی تصریح کرد: این پول باید در آموزش و پرورش خرج شود. ما نمی‌خواهیم در کشور تعلیمات موازی باشد. ما باید هرچه می‌خواهیم خرج کنیم برای همین بچه‌هایی خرج کنیم که در دبستان و دبیرستان درس می‌خوانند، فرهنگ باید آنجا ساخته شود.


این بخش از سخنان رئیس‌جمهوری، بارها از سوی معلمان حاضر در مراسم با تشویق همراه شد.


وی در ادامه با بیان اینکه «برخی که هیچ تخصصی در امر آموزش و پرورش و در امر فرهنگ ندارند، مرتب به دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور فشار می‌آورند و می‌خواهند از بودجه عمومی تحت لوای تابلوهای مختلف پول بگیرند»، گفت: خدا شاهد است که اگر یک سوم یا حتی یک پنجم این پول در داخل آموزش و پرورش هزینه شود، تعالی فرهنگی نسل جوان و نوجوان ما چندین برابر خواهد شد.


رئیس‌جمهوری با اشاره به جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی، گفت: آقای دکتر فانی وزیر محترم شاهدند که من در جلسات هر دو شورا، همواره در پاسخ به کسانی که می‌گویند فلان مسئله فرهنگی را ما باید حل و فصل کنیم، می‌گویم که راهش آموزش و پرورش است و راه دیگری ندارد.


روحانی افزود: اگر می‌خواهیم آسیب‌ها را حل کنیم، به جای درمان باید به فکر بهداشت باشیم. اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد راهش سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است.


وی ادامه داد: خداوند یک نعمت بزرگ به نام کلاس درس و آموزش و پرورش و معلمان عزیز به ما داده و چرا از این ظرفیت قدردانی نمی‌کنیم و چرا می‌خواهیم ظرفیت‌های موازی ایجاد کنیم که آنها نه در آموزش و پرورش تخصص دارند و فقط یک تابلوهایی را ایجاد کردند و مداوم به سازمان مدیریت و دولت فشار می‌آورند، لذا باید به فکر اهداف بلندمان باشیم و بدانیم هر مقدار در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نخواهیم کرد.


رئیس‌جمهور گفت: بنده ضمن اینکه قبول دارم دولت در فرصت‌های آینده باید تلاش بیشتر برای آموزش و پرورش انجام دهد اما دیروز از سازمان مدیریت خواستم که آخرین آمارها را اعلام کند که بر اساس‌ آن اعتبارات کل اداره آموزش و پرورش استان‌ها در سال 92 مقدار 14 هزار و 700 میلیارد تومان بوده که در سال 95 به 27 هزار و 400 میلیارد تومان یعنی حدودا 2 برابر افزایش یافته است.


روحانی ادامه داد: همچنین بر اساس این آمار بودجه ما برای تخصیص با اینکه در اکثر دستگاه‌های کشور تخصیص آنها زیر 100 درصد است اما در آموزش و پرورش تخصیص اعتبارات در سه سال، 113.4 درصد، در سال بعد 108.6 درصد و در سال گذشته 108.4 درصد بوده است. یعنی هر سال آنچه تخصیص یافته بیش از اعتبارات مصوب بوده است.


وی تأکید کرد:‌ اعتبارات مربوط به حقوق و مزایای فرهنگیان طی سال‌های 92 تا 95 به طور متوسط 20.7 درصد افزایش یافته به طوری که میانگین حقوق و مزایای معلمان عزیز در این مدت از یک میلیون و 280 هزار تومان به 2 میلیون و 330 هزار تومان تا پایان امسال افزایش می‌یابد.


رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در سال 95 اختصاص 3 هزار و 500 میلیارد تومان به صورت ویژه برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت کارمندان و فرهنگیان البته برای کارکنان ستادی هم 35 درصد فوق‌العاده در نظر گرفتیم و همچنین اعطای مجوز جذب 14 هزار و 903 دانشجو معلم برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و 500 نفر نیروی آموزشی جدید هم برای سیستان و بلوچستان برای رفع محرومیت در نظر گرفته شده است و ان‌شاءالله تمامی این موارد اجرایی خواهد شد اما این به معنای آن نیست که تمام مشکلات معلمان پایان یافته زیرا این مطالب به آن معناست که این دولت در حد امکانات و توانی که در اختیار داشته معلمان عزیزمان را مورد توجه قرار داده است.


در این مراسم وزیر آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت این وزارتخانه و اقدامات اجرایی در دستگاه تعلیم و تربیت ارائه کرد. همچنین جمعی از معلمان نمونه کشور دغدغه‌ها و مطالبات جامعه فرهنگیان را بیان کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر