صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح: شکست واقعی دشمن با پیروزی در عملیات فتح‌المبین به دست آمد

امیر سرتیپ اسدالله حیدری از پیشکسوتان دفاع مقدس و رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح در جمع دانشجویان سال سوم دانشگاه‌های افسری ارتش در منطقه فتح‌المبین گفت: عملیات فتح‌المبین یکی از عملیات‌های موفق نیروهای مسلح بود که موجب شد بخش اعظمی از ماشین جنگی دشمن ساقط شود.
کد خبر : 82405

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ اسدالله حیدری از پیشکسوتان دفاع مقدس و رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح در جمع دانشجویان سال سوم دانشگاه‌های افسری ارتش در منطقه فتح‌المبین گفت: عملیات فتح‌المبین یکی از عملیات‌های موفق نیروهای مسلح بود که موجب شد بخش اعظمی از ماشین جنگی دشمن ساقط شود.


وی که در منطقه فتح‌المبین و یادمان شهدای شرهانی سخن می‌گفت، افزود: در تشریح عملیات فتح‌المبین کتاب‌های زیادی نوشته شده است که با مطالعه آن پی به همت و تلاش رزمندگان در این منقطه می‌بریم.


او همچنین افزود: عملیات فتح‌المبین از جمله عملیات‌های برزگ دوران دفاع مقدس است که پیروزی در این عملیات موجب شد رزمندگان با روحیه‌ای مضاعف در دیگر عملیات‌‎ها بر دشمن بتازند و پیروزی‌های چشمگیر دیگری را به دست بیاورند.


سرتیپ حیدری با بیان اینکه «منطقه فتح‌المبین از نظر سرزمینی برای ما بسیار ارزشمند بود»، گفت: این منطقه برای دشمن نیز اهمیت فراوانی داشت چر که اگر این منطقه را تصرف می‌کرد، می‌توانست به مناطق مهم دیگر خوزستان دست یابد. اما با حضور مقتدرانه یگان‌های ارتش به ویژه تیپ‌هایی از لشکر 21 حمزه سیدالشهدا و ایستادگی جانانه دیگر رزمندگان در مقابل هجوم وحشیانه دشمن، در نهایت پیروزی نصیب ما شد و دشمن تلفات زیادی را متحمل گردید.


این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه با تشریح منطقه از خاطرات روزهای عملیات برای دانشجویان بیان کرده و گفت: شما این افتخار را پیدا کرده‌اید که در این منطقه حضور پیدا کنید. اینجا مکان عشق و عبادت است و این منطقه و دیگر مناطق عملیاتی از قداست خاصی برخوردار هستند چرا که خون پاک رزمندگان زیادی بر این خاک تفتیده ریخته شده است و شما باید قدر حضور خود در این منطقه را بدانید.


انتهای پیام/

ارسال نظر