صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
مدیر پردیس سینمایی ملت:

سینما تیکت عمده سهم را در فروش بلیت دارد 

مدیر پردیس سینمایی ملت گفت: در حال حاضر مهمترین دلیلی که سینماها را با چالش روبرو کرده، نبود فیلم‌های جدید و جذاب است.
کد خبر : 823918

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، کاهش بلیت فروشی سینما‌ها در شرایط فعلی، چالش فرهنگی قابل توجهی است که در صورت بی توجهی به آن می‌تواند چالش‌های جدی‌تری را در پی داشته باشد. در این باره با «مژگان زرگر»، مدیر پردیس سینمایی ملت به گفتگو نشستیم.

از شرایط و مسائل فعلی سینما‌ها و سینمادار‌ها بگویید.

تجربه نشان داده که هرساله اوایل پاییز سینما‌ها دچار افت مخاطب می‌شوند. اما بعد از آن با فیلم‌های جدید دوباره بلیت فروشی قوت پیدا می‌کند. در حال حاضر مهمترین دلیلی که سینما‌ها را با چالش روبرو کرده است، نبود فیلم‌های جدید و جذاب است. در واقع حدود شش ماه است که فیلم اجتماعی جدید نداریم.

از آنجایی که هر سینما، مشتریان ثابت منطقه خودش را دارد، وقتی فیلم‌ها تکراری باشد، مخاطب ناخواسته به سینما نمی‌آید و عادت فیلم دیدن در سینما برایش از بین می‌رود.

به نظر من تنور فیلم دادن به سینما‌ها باید گرم باشد، زیرا اکران فیلم‌های جدید در ژانر‌های مختلف، زمینه ساز بازگشت قابل توجه مخاطبن به سالن‌های سینما خواهد بود.

به نظر شما چگونه می‌شود این آسیب‌ها را تا حدی مرتفع کرد؟

برای بهبود شرایط سینماها، همه باید کمک کنند. از تهیه کنندگان و سازمان سینمایی تا هرکسی که متولی امر است. باید فیلم‌های جدید در ژانر‌های مختلف به سینما بیاید. حتی فیلم‌های خارجی که به فرهنگ و سیاست‌های ما نزدیک‌تر است به چرخه اکران اضافه شود که مشتریان با چند فیلم جدید روبرو شوند و انگیزه لازم را برای رفتن به سینما داشته باشند. سینما مخاطب عام دارد.

مردم سلیقه‌های متفاوتی دارند و در سینما‌ها باید محصولاتی در ژانر‌های گوناگون تدارک دید که انواع سلیقه‌ها را در بر بگیرد. مثل سینمای حوزه کودک و هنر و تجربه. در چند وقت اخیر، فیلم‌های حوزه کودک بعد از مدت‌ها قوی شد و با استقبال خوبی روبرو شد، اما در مقابل، مخاطبان ژانر اجتماعی را از دست داده‌ایم، چون فیلم جدیدی اکران نشده است. بهتر است با توجه به اینکه به جشنواره فجر نزدیک می‌شویم فیلم‌های خوب جشنواره سال قبل را هرچه زودتر به چرخه اکران اضافه کنیم.

در این شرایط سخت، به تعطیلی سینما هم فکر کرده‌اید؟

امیدوارم کار به اینجا نکشد. در یک سینما با چند سالن، حداقل پنجاه نفر نیرو کار می‌کند. اگر هر کدام از پرسنل هم سه تا چهار سر عائله داشته باشند، داریم در مورد ۲۰۰ انسان صحبت می‌کنیم. نمی‌شود به این سادگی در مورد تعطیلی سینما صحبت کرد که خدایی نکرده این پرسنل همین آب باریکه را هم از دست بدهند. این مسئله، مشکلاتی را در پی خواهد داشت که جزء سیاست‌های سازمان سینمایی نیست.

مراکز بلیت فروشی چقدر می‌توانند در این مسیر به کمک‌تان بیایند؟

در واقع هر قدر راحت‌تر فرآیند تهیه بلیت انجام شود، بهتر است. اما در حال حاضر در بخش سامانه‌های فروش بلیت، مشکلی وجود ندارد. به عنوان مثال در ایام جام جهانی سامانه سمفا، بلیت فروشی فوتبال ایران را ساعت ۷ و ۸ شب باز کرد و شاهد بودیم که یک ساعت بعد، ظرفیت یکی از سالن‌های ما پر شد. این نشان می‌دهد که مردم علاقمند و پیگیر رفتن به سینما هستند و در بخش سامانه فروش بلیت، مشکلی وجود ندارد.

سهم کدام یکی از این سامانه‌ها در بلیت فروشی بیشتر بوده است؟

سینما تیکت عمده سهم را در فروش بلیت دارد. دو سامانه دیگر نسبت به سینما تیکت نوپا و در حال رشد هستند.

از نظر شما سامانه‌های فروش بلیت، مثل سینماتیکت از چه راه‌هایی می‌توانند نگاه مخاطبان را به سینما‌ها جلب کند؟

سینما تیکت از آغاز فعالیتش، تبلیغات و ایده‌های خوبی داشته که باعث جذب مخاطبان شده است. در حال حاضر هم سامانه‌ها با تبلیغات موثر در مراکز پر مخاطب و رفت و آمد شهر و صرف هزینه‌های لازم می‌توانند به چرخه فروش بلیت‌ها کمک کنند.

آینده بخش خصوصی و سینمادار بخش خصوصی چه خواهد شد؟

من همیشه مثبت نگر و امیدوارم. مطمئنم که این دوره رکود هم می‌گذرد. می‌توانیم یک فیلم خارجی خوب را وارد چرخه اکران کنیم؛ و یا برخی از تهیه کننده‌ها فیلم‌هایشان را اکران کنند. باید در نظر داشت که هزینه راه اندازی مجدد سینما از هزینه روشن نگه داشتن چراغ سینما‌ها در این شرایط کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر