صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دستیار ویژه شهردار تهران:

سامانه «شهروند پلاس» راه‌اندازی می‌شود

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی از پیگیری برای راه‌اندازی بستر آنلاین پیگیری مطالبات با عنوان «شهروندپلاس» خبر داد.
کد خبر : 823573

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، سید سعید صدرزاده با بیان اینکه راه اندازی بستر آنلاین پیگیری مطالبات با عنوان «شهروندپلاس» در حوزه محتوایی و تحلیلی رقم می‌خورد، گفت: باید فیلترهایی در نظر گرفته شود تا بتوان درخواست‌های مردمی را بر اساس این فیلترها وارد کرد تا شاهد هر درخواستی نباشیم.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اشاره به ارائه درخواست‌های متعدد از سوی مردم و ارجاع این درخواست‌ها به بخش‌های مختلف جهت دریافت پاسخ خاطرنشان کرد: می‌توان در این سطح اطلاعات در اختیار شهروندان قرار بگیرد که بدانند مطالبات در چه مرحله‌ای از پیگیری قرار دارد و از حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی خارج شده و به کارتابل بخش مورد نظر ارجاع داده شده و این اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه سعی می‌شود تا پایان سال آمار پاسخ به مطالبات مردمی جمع بندی و ارائه شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرکز ارتباطات مردمی، بخشی اخذ و پیگیری و راهنمایی در خصوص درخواست‌ها را انجام می‌دهند و بخش پاسخگویی نیز دیگر بخش این مرکز است.

صدرزاده با بیان اینکه پاسخی که از بخش‌ها دریافت می‌شود، با درخواست‌ها مطابقت داده می‌شود تا ببینیم چه ارتباطی بین درخواست و پاسخ وجود دارد، اظهار کرد: اوایل کار این موضوع را شاهد بودیم که هیچ تناسبی بین درخواست و پاسخ وجود ندارد، اما امروز می‌توانم با قطعیت بگویم که چنین چیزی را شاهد نیستیم؛ تا خردادماه حجمی از مکاتبات به گونه‌ای بود که پاسخ متناسبی نداشت، اما امروز می‌بینیم که پس از ماه‌ها دیگر پاسخ نامتناسب از معاونت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها دریافت نمی‌شود.

دستیار ویژه شهردار تهران ادامه داد: پاسخ دریافتی از بخش‌های مختلف شهرداری، برای شهروندان قرائت و نظر آنها پرسیده خواهد شد و در مواردی که پذیرفتنی نیست، ارجاع داده خواهد شد تا بار دیگر پاسخ نارضایتی‌ها اخذ شود؛ در مرحله نهایی به پیگیری قضائی منجر خواهد شد.

وی در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با اشاره به تحلیل محتوا، گزارشات و مکاتبات در مرکز اظهار کرد: در بخش تحلیل محتوا، آمارگیری انجام می‌شود تا ببینیم پیگیری مطالبات تا چند درصد به نتیجه رسیده است؛ به ویژه در مواردی که دستور شهردار صادر می‌شود، از ابتدا تا انتها پیگیری و در صورت به نتیجه رسیدن، هشدارهای لازم داده می‌شود.

صدرزاده با تأکید بر اینکه تمام توقعات مردم بر اساس قانون قابل انجام نیست، عنوان کرد: ما سر خط صفر ایستاده ایم؛ نه یک قدم به سمت شهرداری و نه یک قدم به سمت شهروند می‌رویم؛ تمام مباحث را می‌شنویم و هر درخواست و پاسخی حقانیت داشته باشد، بدون تعارف برخورد خواهیم کرد، چرا که باید احقاق حق صورت بگیرد.

دستیار ویژه شهردار تهران خاطرنشان کرد: زمانی که حق با قانون است، دست شهروند را می‌گیریم و به سمت قانون می‌رویم؛ سعی می‌کنیم مسیر مشخص قانونی را به او نشان دهیم تا ببینیم بر اساس قانون چه کمکی می‌توان انجام داد؛ عذرخواهی و طلب عفو بابت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در پاسخ به مراجعین همواره در دستور کار ما بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهروند شهرداری
ارسال نظر