صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی؛

قدرت تولید محتوای مکتبی در فضای مجازی را داریم

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت گفت: قدرت محتوایی که در نظام دینی و مکتب اهل‌بیت(ع) ایجاد شده، این قدرت را به ما می‌دهد که در فضای مجازی و محتوای سایبری جنبه حمله داشته باشیم.
کد خبر : 823220

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اشتیاق روزافزون مردم جهان برای درک و فهم معارف اهل‌بیت(ع) گفت: غرب با یک بحران فکری عمیقی مواجه شده و نمی‌تواند پاسخگوی پرسش‌های نسل بشر در بخش‌های فکری و اخلاقی باشد.

رمضانیدر آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای موسسه‌های دینی و علمی بین‌المللی در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم به لحاظ فرهنگی، لیبرالیسم در حال فراهم کردن زمینه برای تسلط بر کشورهای اسلامی است.

وی افزود: خروجی و مولد این حرکت لیبرالیستی می‌تواند یک نوع اباحه‌گری و ولنگاری را ایجاد کند که فاصله گرفتن از شریعت یکی از نتایج آن است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد رسانه‌ها در اختیار صهیونیسم و استکبار است، به یک معنا با این غول رسانه‌ای و امپراتوری و دیکتاتوری رسانه‌ای و از جهت دیگر هم با بایکوت ارزش‌های دینی مواجه هستیم.

رمضانی ادامه داد: نمی‌خواهند ارزش‌های انسانی و مکتب اهل‌بیت به معنای واقعی کلمه به جامعه امروز بشری که تشنه آن هستند معرفی شود، از این جهت با جنگ تبلیغات و روایت‌ها و وارونه نشان دادن حقایق در عرصه‌های مختلف روبه‌رو هستیم.

وی گفت: در جنگ سایبری و تبلیغاتی ابزار را در اختیار دارند و تلاش کردند، خیلی هم پیش رفتند، ما فعلاً جنبه دفاعی داریم، ولی می‌توانیم به لحاظ محتوایی نیز حالت تهاجمی بگیریم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت بیان داشت: قدرت محتوایی که در نظام دینی و مکتب اهل‌بیت(ع) ایجاد شده، این قدرت را به ما می‌دهد که جنبه حمله داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه غرب با بحران فکری مواجه شده و نمی‌تواند پاسخگوی پرسش‌های نسل بشری در بخش‌های فکری و اخلاقی باشد گفت: باید معنویتی که مبتنی بر مسئولیت‌پذیری و عقلانیت است را به جهان ارائه کنیم.

رمضانی همچنین با تأکید بر اینکه اکنون استثنایی‌ترین شرایط برای معرفی مکتب اهل‌بیت(ع) به جامعه جهانی است گفت: حوزویان باید به روز باشند، عالم به روز آن است که هجمه‌ها بر او تأثیری نگذارد.

وی یادآور شد: تحقیق‌های ما نیز باید روزآمد باشد، از این ترجمه‌ها کوچ کنیم و سمت تألیف را پیش بگیریم و از فیزیکال به دیجیتال برویم و از امکاناتی که در جامعه امروزی فراهم است به صورت جامع و کامل استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)  تاکنون توانسته کارهای ارزشمند و ارزنده‌ای مانند تولید آثار پژوهشی به ۵۸ زبان را انجام دهد گفت: خبرگزاری وابسته به مجمع با ۲۶ زبان دنیا می‌تواند به یک خبرگزاری کم‌نظیر تبدیل شود، و خبرنگاران افتخاری داشته باشد که از تلاش‌هایی که در دنیا در راستای ترویج فرهنگ اهل‌بیت انجام می‌گیرد، خبرهای متعددی را تهیه کنند، و بین پیروان اهل‌بیت ارتباط ایجاد کنند.

رمضانی با اشاره به راه‌اندازی ویکی پدیای شیعه به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت گفت: ویکی پدیای شیعه که به عنوان یک دائره‌المعارف باعث تثبیت مشرب و مکتب اهل‌بیت است، تا  اواسط سال آینده پنج زبان دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد در کنار این‌ها موضوع دانشگاه، شبکه ثقلین و کارهای دیگری نیز شروع شده که به صورت کمی و کیفی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر