صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
در سومین جشنواره آموزش مطرح شد

رئیس دانشگاه تهران: موفقیت پژوهش منوط به کیفیت آموزش است

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در سومین جشنواره آموزش که همزمان با بزرگداشت هفته معلم در دانشگاه تهران با تاکید بر تقویت آموزش در حوزه علوم انسانی، موفقیت پژوهش را منوط به کیفیت آموزش دانست.
کد خبر : 82321

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه تهران، سومین جشنواره آموزش دیروز با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس این دانشگاه، هیأت رئیسه، استادان و دانشجویان دانشگاه تهران، با هدف تجلیل از اعضای هیأت علمی برگزیده آموزشی دانشگاه برگزار شد.


محمود نیلی‌احمدآبادی ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم گفت: «هفته معلم، به‌طور کلی مناسبتی مبارک است و برای دانشگاه تهران روز ویژه‌ای است، چرا که استاد مطهری استاد دانشگاه تهران بوده است».


او وضعیت آموزش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: «آموزش ما باید در حوزه علوم انسانی به ویژه در ادبیات فارسی به عنوان یک سرمایه مهم ملت ایران تقویت شود و امیدواریم با برنامه‌ها و تصمیمات دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی، شاهد ارتقای هرچه بیشتر این هدف در دانشگاه و کشور باشیم».


رئیس دانشگاه تهران گفت: «برگزاری جشنواره آموزش دانشگاه تهران نشان می‌دهد که دانشگاه برای آموزش اهمیت ویژه‌ای قائل است و این اهمیت روزافزون خواهد بود. ما در دانشگاه مرزی بین آموزش موفق، پژوهش و فرهنگ نمی‌بینیم».


او دانشگاه تهران را یک کلیت جامع و شرط موفقیت دانشگاه را همراهی و همگامی همه بخش‌های آن دانست که در پرتو سیاست‌های اداری و مالی متمرکز صورت می‌گیرد.


نیلی احمدآبادی گفت: «در دوره‌ای دانشگاه تصمیم گرفت به بحث پژوهش بیشتر بپردازد و شاید این تصمیم، ما را اندکی از آموزش غافل کرد. امروز در هر حوزه‌ای که قصد تصمیم‌گیری داریم باید همه جوانب آن را هم در نظر بگیریم. ما وقتی می‌گوییم مرز شفافی بین آموزش، پژوهش و دیگر حوزه‌ها نداریم، به این معناست که موفقیت پژوهش، منوط به کیفیت آموزش است و شرط موفقیت در حوزه آموزش هم این است که ما در حوزه پژوهش، یافته‌هایی نو داشته باشیم که آن یافته‌ها بتواند آموزش داده شود».


او یکی از ظرفیت‌هایی که می‌توان توسعه روابط بین‌الملل را در آن شکل داد، دوره‌های آموزشی دانست و دلیل آن را هم درگیرشدن کل نظام دانشگاه برشمرد و گفت: «علاوه بر تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر در سر لوحه فعالیت‌های دانشگاه قرار گرفته شده است».


دکتر سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران، ارتقای کیفی آموزش در دانشگاه تهران را هدف محوری و اصلی دانشگاه برشمرد و هدف از برگزاری جشنواره آموزش را تشویق هرچه بیشتر برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی دانست.


او گفت: «امیدواریم مجموعه اقدامات صورت‌گرفته، باعث شود گامی برای رشد کیفی آموزشی در دانشگاه تهران برداشته شود و در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌ها، بازنگری‌ جدی صورت گیرد.»


حسینی حضور استادان باسابقه را در دوره کارشناسی از نظر آموزشی و فرهنگی اثرگذار توصیف کرد و تقویت این حضور را ضروری دانست.


معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: «در این مراسم از تعدادی از همکاران به عنوان اعضای هیأت علمی برگزیده آموزشی تقدیر می‌شود. شاخص‌های این انتخاب، کیفیت تدریس و ارزیابی یک استاد در پنج سال گذشته، مشارکت در تدوین و بازنگری برنامه‌ درسی، ارایه شیوه‌های نوین آموزشی، ‌نظم و انضباط آموزشی، حضور تمام وقت، مشاوره و راهنمایی در مقطع کارشناسی است و تعدادی از معاونان آموزشی واحدها نیز به دلیل نقش موثری که در پیشبرد برنامه‌های دانشگاه در حوزه آموزش داشته‌اند تقدیر می‌شوند».


در پایان این مراسم، از اعضای هیأت علمی برگزیده آموزشی دانشگاه، با اهدای لوح تقدیر و تندیس افتخار تقدیر شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر