صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۱
هانی‌زاده در گفتگو با آنا:

دخالت کشورهای اروپایی در رخدادهای اخیر، سطح روابط ایران با اروپا را کاهش داد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بعد از حوادث اخیر، و مشخص شدن دخالت کشورهای اروپایی در این رخدادها، سطح روابط کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : 822608

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار گروه جهان خبرگزاری آنا، در مورد اعمال تحریم‌ها و فشار‌های غرب علیه ایران و اقدامات سفارتخانه‌های ایران در اروپا برای تامین اهداف سیاست خارجی کشورمان،گفت: اکنون ما در سرتاسر جهان حدود یک‌صد سفارتخانه و کنسولگری داریم که وظایفشان مشخص است. مسئله حمایت از شهروندان و برقراری ارتباط بین ایران و کشور میزبان، مسئله تبادل تجاری، فرهنگی و اقتصادی، همه این‌ها بخشی از شرح وظایف سفارتخانه‌ها است. 

وی افزود: علی‌رغم فشار‌ها و جریان سازی‌هایی که وجود دارد، سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در همه کشورها فعال هستند و مشکل سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا وجود ندارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هرچند که بعد از حوادث اخیر، و مشخص شدن دخالت کشور‌های اروپایی در این رخدادها، سطح روابط کاهش پیدا کرده، اما به هر حال این روابط همچنان برقرار است.

هانی‌زاده تصریح کرد: بخشی از وظیفه هر سفارتخانه و بر اساس پروتکل‌های موجود، مربوط به گسترش تبادلات تجاری است که در این راستا، یک رایزن اقتصادی، اختصاص داده شده است.

وی از شناسایی ظرفیت کشور‌های میزبان در حوزه اقتصادی و برقراری رابطه تجاری و اقتصادی، فرهنگی، به عنوان بخشی از وظایف سفارتخانه‌ها یاد کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان گفت: همه ارکان سفارت، مثل سفیر، کاردار، دبیر اول، دبیر دوم، وظایفشان مشخص است و بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها مهمترین بخش مربوط به ایجاد ارتباط اقتصادی بین کشور‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر