صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۲ - ۰۴ دی ۱۴۰۱
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

جریان شناسی انقلاب به دانشجویان برای برخورد با فضای فتنه در دانشگاه‌ها کمک می‌کند

بادپا با اشاره به اهمیت یوم‌الله ۹ دی که نشان‌دهنده بصیرت و دشمن‌شناسی مردم مسلمان ایران بود، گفت: آشنایی با جریان شناسی انقلاب اسلامی به دانشجویان برای برخورد با سو استفاده‌کنندگان از فضای دانشگاه‌ها کمک می‌کند.
کد خبر : 822020

مهدی بادپا، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، با اشاره به یوم‌الله ۹ دی خاطرنشان کرد: حماسه ماندگار نهم دی بی‌شک از ماندگارترین حرکت‌های مردم در حفظ و حراست از نظام جمهوری اسـلامی و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسـلامی است.

وی افزود: این حماسه آگاهی و حضور درصحنه و زمان‌شناسی مردم که یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران و جمهوری اسلامی است که نشان‌دهنده بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران است لذا اهمیت روز نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ نیز به‌واسطه حرکت عظیم و فوق‌العاده مردم در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف اظهار کرد: ازاین‌رو بازخوانی عناصر شکل‌دهنده آن مانند پیچیدگی‌های سیاسی وقایع سال ۸۸ و سناریو‌های خزنده دشمن خارجی از یکسو و جریان ملون و رنگارنگ فتنه و نقش‌آفرینان داخلی آن از سوی دیگر، ایمان مردم به اسلام و انقلاب و اقدام به‌موقع آن‌ها در حمایت از کشور و جمهوریت نظام، بصیرت و ولایت مداری و مقابله تمام‌عیار با جریان فتنه، درس‌های فراوانی برای امروز و فردای ما دارد که شناخت آن برای دانشجویان امروز عبرت‌آموز و مهم است.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیاز است تا با سیاست‌گذاری راهبردی دانشجویان را با وقایع تاریخی_ سیاسی_ اجتماعی و فرهنگی مختلف با جریان شناسی انقلاب اسلامی آشنا کرد تا با آگاهی و تیزبینی نسبت به وقایع اخیر که دشمن و جریان‌های نفاق و فتنه به دنبال سوءاستفاده از دانشگاه‌ها بودند، برخورد کنند.

بادپا با تأکید بر محوریت برنامه‌ریزی توسط دانشجویان گفت: بهترین کار فرهنگی در دانشگاه‌ها عدم تصدی‌گری برنامه‌های فرهنگی توسط مسئولان دانشگاه‌هاست، بهترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاهیان برنامه‌هایی است که از ایده تا اجرا توسط دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی طرح و اجرا می‌شود.

وی افزود: محور برنامه‌ریزی‌های ما در اداره کل فرهنگی وزارت علوم حمایت از تشکل‌های دانشجویی است به‌ویژه آنکه در دوران شیوع و همه‌گیری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها از تعداد و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی به‌شدت کاسته شد.

بادپا خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی ۲ سال و نیم با چنگ و دندان برای بقاء و حفظ تشکل خود و جذب نیرو جنگیدند لذا تمام هم‌وغم ما در معاونت فرهنگی وزارت علوم تقویت و حمایت از تشکل‌های اسلامی دانشجویان، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی هنری، هیئت دانشجویی و نشریات دانشجویی است.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر