صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۰۲ دی ۱۴۰۱
قدسی‌پور در گفت‌وگو با آنا:

بزرگترین مشکل پژوهش کاربردی عدم سفارش از سوی دستگاه‌های اجرایی است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه پژوهش پایه مبنای توسعه کشورهاست گفت: بزرگترین مشکل پژوهش کاربردی در کشور عدم سفارش موارد تحقیقاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی است.
کد خبر : 821668

حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پژوهش خبرگزاری آنا درباره کیفیت فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: پژوهش پایه و اساس توسعه همه کشورهاست و این نکته کلیدی است؛ چرا که هدفمان در پژوهش پیشرفت و بهبود کارایی و راندمان خواهد بود.

وی افزود: اگر فکر نکنیم که چگونه می‌توانیم شرایط را بهبود ببخشیم هیچ وقت توسعه نخواهیم داشت؛ بنابراین ضرورت و اهمیت پژوهش بر همگان واضح است.

قدسی پور تصریح کرد: بزرگترین مشکل پژوهش کاربردی در کشور عدم کارفرمایی یا سفارش موارد تحقیقاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی است، یعنی دانشگاه مسیر خود را می‌رود و دستگاه‌ها هم کار خود و نیازشان را از بیرون تامین می‌کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: برای حل مشکل پژوهش به همت همگانی برای تامین نیازهای داخلی نیازمندیم تا باعث رشد و شکوفا شود، دولت فعلی در این زمینه عزم جدی دارد و خیلی امیدواریم که بتوانیم پژوهش‌های کاربردی را سامان دهیم.

قدسی پور اضافه کرد: دانشگاه امیرکبیر زمینه‌های استراتژیک تعریف کرده که کمک به تهیه برنامه‌ها در آن زمینه‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر