صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با وزارت فرهنگ کره‌جنوبی امضا شد

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره جنوبی با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و «یون بیونگ سه» وزیر خارجه کره جنوبی در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 82131

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی بنیاد ملی نخبگان، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره جنوبی برای ترغیب و رشد و توسعه دوجانبه از طریق تبادلات و همکاری در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق امضا شد.


در این تفاهم‌نامه هر دو طرف بر تشویق و ترغیب همکاری در فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق بر پایه تساوی، عمل متقابل و منافع دوجانبه و مطابق قوانین مربوطه طرف‌ها، توافق کردند.


زمینه‌های همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره، حوزه‌های مختلف تبادل اطلاعات و جلسات در سطح مردم با مردم و تولیدات مشترک با محتوای فرهنگی و بخش‌های فناوری و تبادل فرهنگی و فناورانه دوجانبه و میزبانی مشترک محافل علمی تعیین شده است.


همچنین از دیگر زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان به برگزاری جلسات مشاوره‌های بازرگانی در سطح بنگاه‌ها و مشارکت در بازارها برای تسهیل فعالیت‌های بازرگانی بین دو طرف، ترغیب شرکت‌های خطرپذیر و راه‌اندازی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها برای گسترش تبادلات در صنایع نشر و انتشار دانش و تجربیات و سایر همکاری‌ها و تبادلات در حوزه‌های فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق اشاره کرد.


این یادداشت تفاهم برای یک دوره 3 ساله از تاریخ امضای آن معتبر است و بعد از آن به صورت خودکار برای دوره 3ساله بعدی تمدید می‌شود، مگر اینکه هریک از طرف‌ها با ارسال یادداشت کتبی 6 ماهه قبلی به طرف دیگر از طریق مجاری دیپلماتیک آن را فسخ کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر