صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۵ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱
معاون فنی پست:

ایجاد تحول دیجیتال بدون توسعه خدمات نوین پستی امکان‌پذیر نیست +فیلم

محمد احمدی گفت: در حوزه تحول دیجیتال توسعه خدمات نوین پستی اهمیت بالایی دارد و بستر لازم برای گسترش فعالیت کسب و کارهای خرد و متوسط را فراهم می‌کند.
کد خبر : 821172

محد احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ایجاد تحول دیجیتال در شبکه پستی کشور اظهار کرد: تحول دیجیتال از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی مجموعه اقدامات شرکت ملی پست و دیگری ارزیابی جایگاه پست در اکوسیستم دانش‌‌بنیان و استارت‌آپی کشور است.

**کاهش هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار با باره‌گیری از ظرفیت‌های شبکه پستی

وی افزود: شرکت‌های پست در سراسر دنیا به عنوان یک محرک کلیدی در تحقق اهداف تحول دیجیتال و هم ابزاری کارآمد برای اجرای جزئیات چنین تحولی هستند. شبکه ارتباطات فیزیکی پست به عنوان یک شبکه نامرئی ذیل فعالیت‌هایی که کسب‌وکارهای دیجیتال انجام می‌دهند نقش‌آفرینی می‌کند و در صورتی که این شبکه وجود نداشته باشد مشاغل مختلف با چالش مواجه می‌شوند. درشبکه پستی ترکیبی از سه جریان کالا، اطلاعات و پول وجود دارد و ظرفیت‌های موجود در این شبکه امکان تغییر پرسرعت الگوهای سنتی به  الگوهای متحول شده در زمینه تجارت الکترونیک را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. همچنین این شبکه فرصتی را مهیا می‌سازد تا افراد کسب و کارهای مختلف را با هزینه اندک راه‌اندازی کنند.

بیشتر بخوانید:

اهم چالش‌های تحقق اهداف انقلاب صنعتی چهارم در ایران چیست؟

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست بیان کرد: در حوزه تجارت الکترونیک هم اکنون شرکت ملی پست بیش از 30 خدمت را که کسب و کارها باید هزینه زیادی برای آن‌ها صرف کنند، عرضه می‌کند. اساساً پست به عنوان تسهیلگر در زنجیره کسب و کارهای خرد و متوسط شناخته می‌شود و از همین رو توسعه سرویس‌های دیجیتال در شبکه پستی اهمیت بالایی دارد و بدون اجرای آن نمی‌توان تحول دیجیتال را رقم زد.

**شرکت پست، نخ تسبیح اکوسیستم کسب و کارهای دیجیتال

احمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه پست ماهیت ارتباطاتی دارد روی لبه نیاز مردم شکل می‌گیرد. از روزی که بشر نیاز به ارتباطات پستی داشته خدمات پستی نیز شکل گرفته و این خدمات سابقه‌ای چند هزار ساله دارد. معتقدیم حالا پست به مثابه نخ تسبیح در اکوسیستم کسب و کارهای دیجیتال است و می‌کوشیم با همراهی شرکت‌های خلاق و نوآور تحول دیجیتال در لایه مصرفه‌کنندگان بیش از پیش توسعه یابد.

در ادامه ویدئو گفت‌وگوی خبرنگار خبرگزاری آنا با معاون فنی شرکت ملی پست را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر