صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۵ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱
گفتگو/ به گستاخی‌ها با قاطعیت پاسخ می‌دهیم

پشت صحنه تحولات آذربایجان، تضعیف جایگاه ایران در منطقه است

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: پشت صحنه تحولات میان آذربایجان و ارمنستان، تضعیف جایگاه سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه است چرا که دشمنان تلاش دارند منافع اقتصادی ایران حذف شود.
کد خبر : 821149

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با اشاره به اتفاقات بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان و سو استفاده‌های اقتصادی برخی کشور‌ها از این تحولات، گفت: برداشت ما این است که عقبه این جریان هم سیاسی و هم اقتصادی است.

وی تاکید کرد: کشور‌هایی هستند که در منطقه ما حضور ندارند و علاقه مندند که نفوذ خود را در منطقه اعمال کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: به واقع کشور‌هایی از جمله آمریکا و سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی تلاش دارند جایگاه اقتصادی ایران در منطقه را تضعیف کنند. با این حال ایران رسما اعلام کرده که هیچ گونه تغییری در نقشه منطقه‌ای آذربایجان و ارمنستان را نمی‌پذیرد و این سیاست قطعی جمهوی اسلامی ایران است.

پورابراهیمی افزود: اگر کسانی فکر می‌کنند با اتخاذ تصمیماتی در درون کشور خودشان یا در همکاری با کشور‌های منطقه، می‌توانند جغرافیای منطقه را تغییر دهند و این تغییر موجب ضرر و زیان مردم ایران شود، حتما باید بدانند جمهوری اسلامی ایران در مقابل این موضوع کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ما رسما مواضع خودمان را اعلام کردیم، گفت: بنابراین پشت صحنه این رویکرد‌ها برای تضعیف جایگاه سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان تلاش دارند منافع اقتصادی ایران حذف شود که ما در این زمینه اتمام حجت کرده ایم.

نماینده مردم کرمان در مجلس تاکید کرد: اگر کشوری بخواهد با گستاخی نسبت به این موضوعات اقدام کند حتما پاسخ قاطع ایران را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر