صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱
امام جمعه زابل:

ایرانیان به دلیل فطرتشان اسلام را در آغوش گرفتند

آیت‌الله مجتبی عزیزی بخشی عنوان کرد: این اسلام نبود که ایران را فتح کرد؛ بلکه مردم ایران بودند که به دلیل عاطفه، فطرت، نگاه معناگرایی و جهان‌بینی که داشتند، اسلام را در آغوش گرفتند.
کد خبر : 820904

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زابل، همایش ملی «تجلی ولایتمداری و محبت اهل بیت(ع) بر فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران با تأکید بر استان سیستان و بلوچستان» با حضور صاحب‌نظران و محققین حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل برگزار شد.

امام جمعه زابل در این همایش با توجه به خطبه ۸۷ نهج‌البلاغه گفت: وقتی تطور تاریخ را مشاهده می‌کنیم، سرزمین ما شاهد امواج و تکانه‌های زیادی بوده است؛ اما بعضی از این امواج مانند تقدس گندم مواج ماندگاری بودند.

آیت‌الله مجتبی عزیزی بخشی با اشاره به فطرت پاک و انسانی مردم ایران در قبل از اسلام بیان کرد: ایرانی‌ها از زمانی که دین و آیین بسیط بود، همواره آنچه با لطافت عاطفه آنها تطابق داشته، زود عجین شده‌اند.

وی تبیین کرد: این اسلام نبود که ایران را فتح کرد؛ بلکه مردم ایران بودند که به خاطر عاطفه، فطرت، نگاه معناگرایی و جهان‌بینی که داشتند اسلام را در آغوش گرفتند.

امام جمعه زابل توضیح داد: زمانی واردشدن اسلام به ایران با دو قرائت بود، نخست قرائت علی و اولاد علی(ع) و دوم قرائت بنی‌امیه و سپس بنی‌عباس.

عزیزی بخشی با اشاره به وجود عالمان بزرگ ایرانی در حدیث و فقه افزود: مردم ایران، اسلام را پذیرفتند؛ چراکه با فطرت آنها یکسان نشان داده می‌شد و زمام ترویج دین اسلام را نیز این مردم  دست گرفتند؛ چراکه با فطرت موافق بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر