اصول راه اندازی یک کسب و کار
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، چطور کسب و کار خودمان را راه اندازی کنیم؟ اصول راه اندازی یه کسب و کار چیست؟ اگر به دنبال راه اندازی یک شرکت و کسب و کاری برای خودتان هستید باید بدانید که راه اندازی شرکت اصول و قوائدی دارد. اگر ساکن تهران باشید یا تبریز و یا شهرهای کوچک فرقی ندارد. اصول ثبت شرکت در تهران با این اصول در شهرهای کوچک تفاوت چندانی ندارد. در ادامه مواردی مربوط به ثبت شرکت را برای شما توضیح می دهیم.
9 اصل اساسی پیش از راه اندازی کسب و کار
پیش از آنکه اقدام به راه اندازی یک کسب و کار نمایید نیاز است که یک سری اصول و قوائد را در نظر داشته باشید. این اصول عبارت اند از :
خلاقیت و نوآوری
در این مرحله فرد برای ایجاد کسب و کار میبایست فرصتهای نهفته در بازار و ایدههای مناسب را استخراج و پس از ایجاد خلاقیت آن را بررسی و انتخاب کند و سپس آن را به مرحله اجرا برساند.
تحقیق و توسعه
در این مرحله ابتدا باید نیاز بازار و مشتری شناسایی شود و در مراحل بعدی با ارائه ایده غربال کردن و انتخاب ایده مناسب، به طراحی محصول پرداخته میشود.
آزمون بازار و مطالعه امکان سنجی
در مرحله ثبل تعداد زیادی ایده بررسی می شود و ایده ای انتخاب شده و وارد این مرحله یعنی مطالعه امکان سنجی می شود. این امکان سنجی شامل آزمون بازار امکان سنجی فنی و مالی است. این فرصت تجربه خوبی برای کسب تجربه قبل از اینکه هزینه گزاف برای تولید و عرضه کالا انجام بگیرد را فراهم میکند. در واقع در این مرحله ریسک هایی که ممکن است در واقعیت برای کسب و کار شما به وجود بیایید بررسی و تحلیل می شود.
مدل بیزنس یا کسب و کار خود را تدوین کنید!
مدل کسب و کار، یک ابزار مفهومی شامل مجموعه بزرگی از اجزا و ارتباطات بین آنهاست و منطق کسب و کار یک شرکت را تأمین میکند. به این ترتیب سایر تحلیل و ارزیابی ها با دقت انجام می شود.
تهیه مجوزهای قانونی
یک فرد به عنوان کارآفرین یا برای اصول راه اندازی یک کسب و کار لازم است برای آغاز فعالیت مورد نظر خود پروانه و مجوز تأسیس را از مراکز و مراجع ذیصلاح و مربوطه کسب نماید.
منظور از جواز یا پروانه کسبوکار، هر نوع مجوزی است که باید از اتحادیههای امور صنفی، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن، وزارتخانهها و یا سایر مراجعه ذیصلاح برای ایجاد کسبوکار دریافت شود.
گردآوری و تشکیل منابع
مجموعه نهادهایی که در یک کشور نقش تأمین مالی بنگاه ها را به عهده دارند و عرضه و تقاضای اعتبار را تنظیم میکند. بازار مالی آن کشور را تشکیل میدهند.
برآورد هزینه ها
زمانی که یک تجارت را راه اندازی می کنید، باید به ارزش آن و هزینه های موجود فکر کنید ، مثلا هزینه هایی مثل محل کار، اجاره ، تهیه لوازم و مواد، بازاریابی، هزینه ثبت شرکت و . . . . هزینه های غیر منتظره را نیز در حین کار در نظر داشته باشید. از بودجه شخصی نیز غافل نشوید و به این فکر کنید که برای زندگی به چه مقدار پول نیاز دارید که می تواند خرج اجاره خانه ، سلامت ، غذا ، بنزین و ... را پاسخ گو باشد. حال بعد از در نظر گرفتن همه این موارد می توانید، یک بودجه تجارتی ایجاد کنید و حتی می توانید روی وام بانکی نیز حساب کنید و تصمیم عاقلانه تری اتخاذ کنید.
انتخاب نام برند
ثبت برند یکی از مهمترین قدم ها در راه اندازی یک کسب و کار است. زیرا مشتریان شما از این پس شما را با این نام خواهند شناخت. باید دقت کنید که برندی که انتخاب می کنید کاملا با کسب و کار شما متناسب باشدو به نوعی بتواند کسب و کار شما را در ذهن مشتریان پر رنگ کند. به علاوه ریبرندینگ و تغییر برند دارای مراحلی است که هم می تواند زمان و هم هزینه شما تلف کند. بنابراین قبل از اینکه اقدام به ثبت شرکت و برند نمایید در این مورد تحقیق نمایید و به درستی و با دیدی باز نام برند شرکت و کسب و کار خود را انتخاب نمایید. اگر بخواهیم مثالی از ثبت برند در تبریز که بسیار موفق هم بوده بزنیم . می توانیم برند های بای را که در حوزه مواد غذایی فعال است را مثال بزنیم. این برند به خاطر ارتباطی که با مشتری می گیرد در ذهن او می ماند. مشتری با خود می گوید باید این کیک خوشمزه باشد که نامش این است. که تا شروع کنی تمام می شود. باید سعی کنید با توجه به حوزه کاری خود نام هایی که در ذهن مشتری هک شود را بیابید و ثبت نمایید.
انتهای پیام/