صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۱۶ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
مدیرعامل صندوق پژوهش غیردولتی آذربایجان غربی عنوان کرد؛

رفع مشکل مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب اصول اقتصاد اسلامی

علی حیدری گفت: رفع مشکلات و تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب اصول اقتصاد اسلامی، چشم‌انداز صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان آذربایجان غربی است.
کد خبر : 820173

علی حیدری مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در ارومیه با تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی برای دستیابی به جایگاه برترین نهاد مالی تخصصی در حوزه دانش‌بنیان و رفع عمده مشکلات تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را در چارچوب اصول اقتصاد اسلامی، چشم‌انداز خود می‌داند.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان آذربایجان غربی به‌عنوان ارائه‌کننده متنوع‌ترین خدمات مالی در تجاری‌سازی فناوری در شمال غرب کشور بر مبنای آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه کشور و اساسنامه مصوب هیئت وزیران از تیر ۱۴۰۰ تأسیس شده و تاکنون توانسته از طریق بهره‌مندی از مشاوران خبره و شبکه همکاران خود در زیست‌بوم فناوری کشور، تأثیر قابل توجهی در راستای رفع دغدغه‌های تأمین مالی شرکت‌های فناور، ایفا کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نهاد‌های متولی توسعه فناوری، نحوه تخصیص و هزینه کرد منابع مالی به‌صورت مؤثر به طرح‌های فعال در حوزه علم و فناوری در اقصی نقاط کشور است، عنوان کرد: این صندوق با دارابودن اختیارات قانونی و با حمایت دستگاه‌های اجرایی و پارک‌های فناوری، شرکت‌های فناور را در تجاری‌سازی محصولات خودیاری می‌کند. اعطای انواع تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و مرکز رشد از مهم‌ترین خدمات مالی این صندوق است.

** فناوری فعالیت‌های پژوهشی را در مسیر حل نیاز‌ها قرار دهد

حیدری با تأکید بر اینکه مأموریت صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی، ارائه خدمات مالی و مشاوره‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نهاد‌های کارفرمایی مرتبط است، مطرح کرد: صدور انواع ضمانت‌نامه، کارگزاری منابع مالی و وجوه اداره شده، ارائه تسهیلات در قالب عقود اسلامی، مشارکت خطرپذیر در طرح‌های دانش‌بنیان و ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای ازجمله خدمات صندوق است.

وی بیان کرد: مطابق با قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از منابع خود را به صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص می‌دهد. این تسهیلات مطابق با عواملی، مانند سرمایه تأدیه‌شده صندوق پژوهش و فناوری، سابقه تأسیس، میزان عملکرد و اعتبارسنجی مالی صندوق تعیین و پرداخت می‌شود.  یکی از وظایف دانشگاه شناسایی مشکلات در زمینه‌های مختلف به‌ویژه مشکلات صنعت است. فناوری باید با کمک دانشگاه، نیاز و مطالبه صنعت از دانشگاه را شناسایی کرده و فعالیت‌های پژوهشی را در مسیر حل این نیاز‌ها قرار دهد.

گفتگو: سیاوش میرزایی

انتهای پیام/

ارسال نظر