صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۱ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

پیشنهاد تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای آبیاری نوین در کشور

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برای استفاده بهینه از آب در قالب آبیاری نوین ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد داده شده است.
کد خبر : 819677

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نشست با کشاورزان و دامداران دهلران اظهار داشت: همه دستگاه‌های متولی در راستای استفاده بهینه از آب موظف هستند و باید اقدامات لازم انجام دهند.

وی افزود: برای استفاده بهینه و مطلوب از آب اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای این موضوع برای آبیاری نوین در کشور هزینه تا تولیدکنندگان بخش کشاورزی به راحتی بتوانند تولید کنند و آب که از عوامل موثر تولید است را به نقطه مطلوبی برسانیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری و انتقال آب سد کرخه به دشت عباس و دهلران از ضروریات است چراکه خاک حاصلخیز و کشاورزان پای کار هستند.

عسگری یادآور شد: نیاز است وام‌های با بهره کم در اختیار تولیدکننده قرار دهیم تا در بحث تولید به نقطه مطلوب برسیم.

وی به ۴۳۰ کیلومتر مرز ایلام با کشور عراق اشاره کرد و گفت: استان ایلام در حوزه صادرات گوشت مرغ، تخم مرغ، دام سبک و محصولات پروتینی دارای موقعیت استثنایی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه استان‌ها، استانداران و روسای جهاد کشاورزی تلاش کنند پایانه صادرات محصولات کشاورزی که شامل بسته بندی و نگهداری در سردخانه است لحاظ تا با خرید تضمینی محصولات خریداری و به بازار عرضه کنند.

عسگری اضافه کرد: پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان ایلام و در شهرستان دهلران ایجاد کنیم و با پرداخت تسهیلات کم بهره با دوره تنفس از سرمایه گذران دعوت به همکاری کنیم.

عسگری افزود: استمهال وام‌های کشاورزی در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ لحاظ و خوشبختانه مقداری محقق شده و در بودجه ۱۴۰۲ هم امهال و استمهال را بطور ویژه خواهیم دید تا دغدغه تولیدکنندگان بخش کشاورزی به دلیل اهمیت امنیت غذایی کاهش یابد.

وی به طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در استان‌های خوزستان و ایلام هم اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از حرکت‌های ارزشمند و مورد تاکید رهبری بود که با نگاه نظارتی تلاش کردیم ایرادات و نارسایی‌های این طرح پیگیری و تحقیق و تفحص انجام شد، تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار آن عملیاتی شده و مابقی برای جذب اعتبار تلاش می‌کینم در یک پروسه زمان بندی دولت پای کار بیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر