صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۸ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
از آفریقا تا آمریکای لاتین؛

انگلیس حوزه نفوذ روسیه را به چالش می‌کشد

وزیر خارجه انگلیس گفت: دولت لندن در راستای مقابله با دایره نفوذ بین المللی روسیه، به دنبال تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا است.
کد خبر : 819490

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از ایتارتاس، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس گفت: دولت لندن به دنبال راهبرد‌های بلندمدت برای ارتقای رابطه با کشور‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است تا به این ترتیب، با نفوذ روسیه در این مناطق مقابله کند.

وی افزود: در دهه‌های پیش رو، بخش بزرگتری از اقتصاد جهانی و به همان اندازه قدرت جهانی در دستان ملت‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین خواهد بود. پیشنهاد‌های لندن هم متناسب با نیاز‌های مردمان این کشور‌ها و توانمندی‌های انگلیس ارائه و یک طیف وسیع از تجارت گرفته تا سرمایه گذاری، دفاع و فناوری را شامل می‌شود.

کلورلی همچنین از ضرورتِ یافتن جایگزینی مناسب برای کشور‌هایی نظیر روسیه سخن گفت و مدعی شد که لندن به دنبال توسعه رابطه با کشور‌هایی است که در باب مسائلی چون حق حاکمیت، تمامیت ارضی و تجارت آزاد دیدگاه مشترکی با انگلیس داشته باشند.

در طول جنگ اوکراین، انگلیس به عنوان اصلی‌ترین شریک اروپایی واشنگتن، مواضع سرسختانه‌ای را علیه روسیه اتخاذ کرد به گونه‌ای که روابط دو کشور در حال حاضر به پایین‌ترین حد خود از زمان پایان جنگ سرد رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر