صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای حل مشکلات ترافیکی صورت گرفت:

میدان امام خمینی (ره) احیا شد

شهردار منطقه ۱۲ از احیای میدان امام خمینی (ره) برای حل مشکلات ترافیکی این محدوده، همراه با حفظ پلازای شهری در آن خبر داد.
کد خبر : 819346

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه میدان امام خمینی (قدس سره) در سال ۹۹ بر اساس مصوبات کمیته‌های تخصصی سازمان حمل و نقل و ترافیک به پیاده‌راه تبدیل شده بود، گفت: پس از این رویداد در این میدان، جریان ترافیک از ضلع شمال حذف شد و در ضلع جنوب میدان به صورت دوطرفه عمل کرد.

یزدی افزود: در این بین، دسترسی وسایل نقلیه از خیابان خیام و امام خمینی به فردوسی شمال سخت‌تر شده بود؛ چراکه این وسایل در گذشته صرفاً با حرکت دور میدان، وارد فردوسی می‌شدند؛ ولی بعد از تغییر هندسی در سال ۹۹ باید وارد ضلع جنوب میدان، خیابان ناصرخسرو، کوچه پل، خیابان سعدی و دوباره وارد مسیر امیرکبیر می‌شدند تا به خیابان فردوسی دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان این مطلب که حذف حرکت از ضلع شمال باعث شده بود بار ترافیک در ضلع جنوب میدان و خیابان ناصرخسرو افزایش پیدا کند و مسائل و مشکلاتی را به وجود آورد، ادامه داد: از جمله این مشکلات، افزایش حرکت خلاف موتورسیکلت بود؛ بدین معنی که موتورسیکلت‌ها برای کاهش مسافت سفر به جای آنکه وارد کوچه پست و سعدی شوند، در خیابان ناصرخسرو حرکت غیرمجاز دوربرگردان انجام می‌دادند و وارد خیابان امام خمینی می‌شدند.

شهردار قلب طهران با تأکید بر ضرورت بازنگری در طرح پلازای شهری در این میدان بیان کرد: بر این اساس در سال جاری و به دلیل افزایش نارضایتی مردمی و کسبه حاضر در آن محدوده، موضوع بازشدن دور میدان طرح شد و با توجه به اینکه عرض سواره‌روی ضلع شمال میدان، موقع تبدیل این محدوده به پیاده‌راه، حدود ۲۰ متر بود، تصمیم بر این شد که سه خط عبور با عرض حداکثر ۱۰ متر از ضلع شمال برای تردد خودرو‌های عبوری باز شود که البته در طرح مصوب سال ۹۹ نیز حدود ۵ متر از ضلع شمال خیابان برای ایجاد مسیر امدادی دیده شده بود.

وی ضمن یادآوری این نکته که در کمیسیون ماده ۵ میدان امام خمینی، اشاره به تعریض پیاده‌رو در طرفین میدان به همراه حفظ هسته مرکزی آن شده بود، گفت: با توجه به ساخت ساختمان بلدیه و فضایی که جلوی این ساختمان در حصار کارگاهی قرار دارد، بعد از برچیده‌شدن این حصار، حدود ۲۰ متر به عرض پلازا اضافه می‌شود؛ یعنی بعد از بهره‌برداری از ساختمان بلدیه در ضلع شمال، پلازایی به عرض حدود ۲۰ متر و به مساحت حدود ۴ هزار مترمربع خواهیم داشت.

به گفته یزدی در طراحی جدید، ضمن آنکه ۱۰ متر از پلازای ضلع شمال میدان امام خمینی به حرکت سواره‌رو تبدیل و جریان حرکت در میدان مانند سابق برقرار می‌شود، پلازا هم حفظ خواهد شد و علاقه‌مندان به گردش در حال و هوای تهران قدیم در منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاریخی طهران می‌توانند از آن استفاده کنند.
گفتنی است این طرح با همکاری پلیس راهور در حال اجراست و در روز‌های آینده مشکلات آن برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران
ارسال نظر