صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با تلاش ۳۱۳ شرکت دانش بنیان؛

بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی رونق پیدا کرد

بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی بازاری چالش برانگیز است که اگر از آن غفلت کنیم؛ قطعا واردات بی‌رویه محصولات، جای برند‌های معتبر بومی را خواهد گرفت.
کد خبر : 818949

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا،بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی بازاری چالش برانگیز است که اگر از آن غفلت کنیم؛ قطعا واردات بی‌رویه محصولات، جای برند‌های معتبر بومی را خواهد گرفت. این صنعت رقابتی که بخش بزرگی از آن به شکل وارداتی تامین می‌شود؛ می‌تواند بازاری بکر برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی باشد تا با اتکا به توان و تخصص بومی خود، محصولات کاربردی و حیاتی مورد نیاز را تولید و روانه بازار هدف کنند. بازاری که امروز ۶۵ درصد آن وارداتی و دور از دسترس فناوران ایرانی است.

با وجود فعالیت و حضور ۳۱۳ شرکت دانش‌بنیان ثبت شده در زمینه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی، همچنان آمار واردات این محصولات بالا است و این به معنای عدم استفاده درست از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های فناور و متخصصان داخلی است که می‌توانند بخش اعظمی از نیاز‌های کشور را بدون وابستگی به بازار‌های پرتلاطم جهانی تامین کنند.

شاید این مقاومت به نگاه سنتی و متمایل به واردات مدیران این حوزه برمی‌گردد؛ اما ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور نیز می‌تواند تمایل و اقبال بازار تقاضا به خرید و استفاده از محصولات بومی را بیشتر کند.

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری یکی از مجموعه‌هایی است که تلاش می‌کند توانمندی‌های فناورانه داخلی را به بازار‌های هدف معرفی کند. بر همین اساس با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛ مسیر پیوند آن‌ها به بازار هدف را کوتاه‌تر کرده و جهش تولید در کشور را سرعت بخشیده است.

این تلاش‌ها با این هدف صورت می‌گیرد که سهم ایران از بازار جهانی در حوزه تجهیزات پزشکی ارتقا یابد، بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه تجهیزات پزشکی بتوانند در جایگاه واقعی خود بایستند و بازار هدف هم از خرید پرهزینه و پردردسر محصولات خارجی خلاصی یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر