صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون فرهنگی وزارت علوم خبر داد

29 دانشگاه در جشنواره امام رضا(ع)‌ مشارکت دارند/ 30 کانون رضوی در دانشگاه‌ها شکل گرفته است

نشست خبری جشنواره امام رضا(ع) با حضور سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع)‌ برگزار شد.
کد خبر : 81866

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر سیدضیاء هاشمی در این نشست ضمن گرامیداشت روز معلم و هفته آموزش گفت: «امیدواریم در روزهایی که منسوب به استادان و معلمان است، همه استادان و معلمان روزهای خوبی را پیش‌رو داشته باشند. ارتقای منزلت استادان و معلمان یکی از ضروری‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود.»


او فعالیت‌‌ها و اهداف جشنواره ملی امام رضا(ع) را تشریح کرد و افزود: «سال گذشته 16 جشنواره ملی حول محور فرهنگ رضوی در 15 دانشگاه برگزار شد. هر دانشگاه به استثنای دانشگاه قزوین، که مدیریت دو جشنواره را برعهده داشت، عهده‌دار برگزاری یک جشنواره بود. امسال با رشد کمی بسیار خوبی مواجه بودیم به طوری که 29 دانشگاه کشور در برگزاری این جشنواره در سطح ملی مشارکت می‌کنند.»


هاشمی یادآوری کرد جشنواره امام رضا(ع) 14 دوره پیش از این برگزار شده است و ادامه داد: «تنها 2 سال است که دانشگاه‌های کشور به صورت جدی در این جشنواره و در مقیاس ملی مشارکت فعال داشته‌اند. این مشارکت، رشد کمی و کیفی چشمگیری را به وجود آورد، به طوری که امسال با رشد کمی 90درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.»


او افزود: «علاوه بر دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، سایر دانشگاه‌ها و نهادها نظیر وزارت بهداشت، دانشگاه پیام نور و ... در این جشنواره مشارکت داشتند و این جشنواره منحصر به دانشگاه‌های وزارت علوم نیست.»


رئیس ستاد نهضت رضوی در دانشگاه‌ها گفت: «رویکرد فرهنگی ما در دانشگاه‌ها نگاهی تبلیغاتی، تشریفاتی و تجلیلی نیست. بلکه به دنبال تقویت بینش، ‌نگرش و کنش فرهنگی در دانشگاه‌ها هستیم زیرا بسیاری از اقدامات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در حوزه فرهنگ با چالش‌های زیادی روبرو است و به آنها نقدهای جدی وارد است. نباید فعالیت‌های فرهنگی به تجلیل و تبلیغ صرف محدود شود زیرا در این صورت نمی‌توان بهره کافی از فعالیت‌های فرهنگی برد. نگاه معاونت فرهنگی وزارت علوم در جشنواره امام رضا(ع) نیز نگاهی جامع، علمی و خلاقانه است.»


او افزود: «برنامه‌های این جشنواره در سه محور اصلی یعنی نهضت رضوی؛ اردوهای رضوی و تشکیل کانون‌های رضوی دنبال می‌شود. بخش اردوهای رضوی شامل دو بخش تشرف رضوی و طریق رضوی است. در تشرف رضوی سال گذشته 50هزار دانشجو از دانشگاه‌های مختلف به مشهد مقدس سفر کردند. امیدواریم با مشارکت سایر دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه آزاد اسلامی و نهادهایی مانند وزارت بهداشت و ... این میزان امسال از مرز 50هزار نفر فراتر رود. همچنین در بخش طریق رضوی که شامل پیاده‌روی از مسیر نیشابور تا حرم امام رضا(ع) است در سال 93 هزار و 200 دانشجو و در سال 94، 2هزارو 700 دانشجو مشارکت داشتند.»


هاشمی تشکیل کانون‌های رضوی را یکی دیگر از محورهای اصلی جشنواره خواند و گفت: «تاکنون 30 کانون رضوی با هدف ترویج فرهنگ و الگوهای رضوی در دانشگاه‌ها شکل گرفته است. همچنین این جشنواره در 7 کمیته هنری، فرهنگی ادبی، طب، فضای مجازی، بین‌الملل، بانوان و علمی مقوله‌بندی شده که در هر کمیته دانشگاه‌های مختلف با اهداف مشخص مشارکت دارند.»


او افزود: «امیدواریم حرکت جامع، اثرگذار و ماندگاری که از دو سال گذشته شروع شده امسال گسترده‌تر باشد. این جشنواره هم‌اکنون شروع به کار کرده و فراخوان اکثر دانشگاه‌ها اعلام شده است و قرار است اختتامیه این جشنواره آذر 95 برگزار شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر