صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه آزاد البرز:

آموزش و پرورش برای تبدیل ایده‌ به پدیده و ثروت گام بردارد

حسین کلانتری خلیل‌آباد گفت: آموزش و پرورش باید برای تولید علم به ثروت و تبدیل ایده به پدیده اهمیت قائل شود تا تولید دانش و فناوری کند و در راستای سرمایه‌گذاری ایده‌ها و تبدیل به ثروت گام بردارد.
کد خبر : 818533

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرج، حسین کلانتری‌خلیل‌آباد در مراسم نواختن زنگ پژوهش در مدرسه ایثارگران کرج اظهار کرد:  پژوهش باید بتواند مشکلاتی از کشور را حل کند و تبدیل علم به ثروت و تبدیل ایده به پدیده امروز بسیار حائز اهمیت است؛ زمانی موضوع انشاء مدارس این بود «علم بهتر است یا ثروت» که در گذشته می‌گفتند ثروت بهتر است؛ اما اکنون می‌توان گفت علم بهتر بوده، زیرا علم فزاینده تولید است، علم فزاینده بستر مناسب برای اشتغال بوده و تولیدکننده ثروت است؛ بنابراین در این زمینه باید تلاش کنیم.

وی افزود: علم و توسعه برای دانایی بوده و دانایی برای توانایی است و توانایی اقتدار و اعتبار ایجاد می‌کند. علمی که در کشور تولید می‌شود برای ارتقا و توسعه بوده و برای دست‌اندازی به سایر کشور‌ها نیست، در صورتی که در کشور‌های استکباری، توسعه علم برای دست‌اندازی به سایر کشورهاست، چیزی که امروز مشاهده می‌شود این است که کشور‌های دیگر از توسعه علمی ایران در هراس هستند و به این دلیل درصدد ناآرامی و ناامنی در کشور برآمده‌اند. در این میان وظیفه خطیر دانش‌آموزان و معلمان این بوده که در راستای توسعه علمی کشور گام‌های اساسی بردارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: تحقیقات زمانی می‌تواند دارای اهمیت باشد که تحقیقات کاربردی بوده و تحقیقات کاربردی زمانی دارای ارزش است که بر مبنای تحقیقات بنیادی باشد، تحقیقات کاربردی یعنی اینکه در راستای توسعه علم و در راستای توسعه کشور بوده و بتواند مشکلاتی از کشور را حل کند.

کلانتری‌خلیل‌آباد با اشاره به زنگ پژوهش مدارس گفت: زنگ پژوهش زمانی معنا دارد که آموزش همراه با پژوهش، کارآفرینی و مهارت‌آموزی باشد یعنی اگر آموزش با مهارت‌آموزی همراه نباشد زنگ پژوهش معنا و مفهومی نخواهد داشت. دانش‌آموزان بر مبنای زنگ پژوهش باید بتوانند مسئله‌سازی کنند و بر اساس مسئله، تولید سؤال کرده و بر اساس سؤال به هدف‌گذاری برسند و با دستیابی به نقشه راه به نتیجه نهایی نائل شوند.

وی مطرح کرد: تولید علم به ثروت و تولید ایده به پدیده علاوه بر دانشگاه و صنعت در آموزش و پرورش نیز معنا دارد براین اساس آموزش و پرورش باید به آن اهمیت قائل شود تا تولید دانش و فناوری کند و در راستای سرمایه‌گذاری ایده‌ها و تبدیل به ثروت گام بردارد. این تولیدات می‌تواند در جشنواره‌های مختلف از قبیل جشنواره خوارزمی (بخش دانش‌آموزی) و یا سایر جشنواره‌های حوزه دانش‌آموزی و المپیاد‌های دانش‌آموزی دارای ارزش و اهمیت شود و در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وظایف تعریف‌شده آمادگی کمک در این زمینه وجود دارد. در استان البرز بیش از این می‌توان در این زمینه‌ها فعالیت کرد.

به گزارش آنا، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز از ۱۵ تا ۱۹ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار و در روز پایانی از برگزیدگان پژوهش و فناوری این استان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر