صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

تولید گندم کشور در سال گذشته زراعی به بیش از ۱۰ میلیون تن رسید

سید سعید راد گفت: تولید گندم کشور در سال گذشته زراعی به بیش از ۱۰ میلیون تن رسید که ۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تن آن توسط این شرکت در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
کد خبر : 818151

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد حدود ۲۵ درصدی تولید گندم خبر داد و افزود: تولید گندم کشور در سال گذشته زراعی به بیش از ۱۰ میلیون تن رسید که ۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تن آن توسط این شرکت در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که بحران امنیت غذایی ناشی از خشکسالی و تحولات جهانی، لزوم تأمین کالا‌های اساسی مانند گندم را از مبادی بین‌المللی دوچندان کرده، اظهار داشت: با واردات حدود ۴ میلیون تن گندم در ۸ماهه امسال، انبار‌ها و سیلو‌های کشور مملو از گندم است تا هیچ‌گونه نگرانی بابت نان مصرفی مردم عزیزمان نداشته باشیم.

راد با بیان اینکه ذخایر گندم کشور با حدود ۲ میلیون تن افزایش، از رشد حدود ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است، تصریح کرد: با حداکثر ظرفیت ممکن، نسبت به ذخیره‌سازی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول سفره خانوار‌های ایرانی، در انبار‌ها و سیلو‌های کشور اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تأمین امنیت پایدار غذایی به عنوان رسالت ملی و مأموریت ذاتی این مجموعه نام برد و خاطرنشان کرد: چشم‌اندازی که به منظور تحقق این مهم ترسیم کرده‌ایم، مسیری است که مقصد آن، به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصول ارزشمند گندم منتهی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر