صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۷ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱
در دیدار صالحی‌آرا با علمای قم چه گذشت؟

از مقاوم‌سازی جوانان در جنگ شناختی تا قدردانی از فعالیت جهادی دانشجویان

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در سفری به استان قم با برخی علما دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 818133

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قم، احمد صالحی‌آرا رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در سفری یکروزه به استان قم برای بازدید از دفتر شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با برخی علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار صالحی‌‌آرا گفت: نباید جوانان را از لحاظ فکری و اعتقادی تنها بگذاریم؛ بلکه باید شبهات فکری آنان را به‌صورت اقناعی و صحیح پاسخ دهیم.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری با اشاره به آسیب‌های فعالیت‌های تبلیغی ـ فرهنگی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی بسیاری صورت گرفته، اما کمبود هم‌افزایی میان دستگاه‌های عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی، عدم درک مخاطب به‌خصوص نسل جوان، عدم تبیین صحیح تاریخ و سرگذشت انقلاب اسلامی و مهم‌تر از همه، فقدان یا کمبود فعالیت‌های بنیادین و بسنده کردن به فعالیت‌های ظاهری ازجمله آسیب‌های فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی است.

وی، برنامه‌ریزی صحیح، هدفمند و کارشناسی شده را تنها راه دستیابی به نتیجه لازم عنوان کرد و افزود: باید متناسب با مسائل روز و با در نظر گرفتن شرایط و پیش‌نیازهای لازم، برنامه ریزی به صورت کارشناسی شده و در سطوح مختلف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، صورت پذیرد تا خروجی لازم را در پی داشته باشد.

**نگاه‌های شعاری، زودگذر و سلیقه‌ای ثمره‌ ندارد

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نیاز امروز جامعه را معرفی الگوی‌های موفق در زمینه‌های مختلف ارزیابی و خاطرنشان کرد: ایثارگران می‌توانند به‌عنوان الگویی موفق در جامعه به ایفای نقش بپردازند، اما این گروه باید از لحاظ معرفتی، تحصیلی و حرکت‌های جهادی نیز مورد توجه باشند و تنها به رفع مشکلات مادی آن‌ها اکتفا نشود.

حسینی بوشهری با تأکید بر لزوم مقاوم‌سازی جوانان در جنگ شناختی دشمن علیه انقلاب اسلامی مطرح کرد: دشمن جنگ شناختی تمام‌عیاری را علیه ملت ما آغاز کرده؛ بنابراین نباید جوانان را از لحاظ فکری و اعتقادی تنها بگذاریم، بلکه باید شبهات فکری آنان را به صورت اقناعی و صحیح پاسخ دهیم و شیوه تحلیل صحیح را به آنان بیاموزیم تا شاهد افتادن آن‌ها در دام دشمن نباشیم.

مدرس حوزه علمیه قم هم در دیدار رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشجویان امانت‌های الهی نزد شما هستند، پدر و مادر اینها را به امید و اطمینان خاطر به دانشگاه فرستاده‌اند که از لحاظ علمی، دینی و معنوی رشد کنند و این موضوع بسیار مهم است که استادان دانشگاه آزاد اسلامی توانسته‌اند اعتماد و اطمینان اولیای دانشجویان را جلب کنند.

آیت‌الله حسن صافی گلپایگانی، خطاب به صالحی‌‌ آرا اضافه کرد: اقدامات شما در مجموعه ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مهم و ارزشمند است و نزد خداوند متعال مأجور هستید، اما بدانید دانشجویان امانت الهی نزد شما هستند.

وی بیان کرد: در وضعیت فعلی و مدیریت دکتر طهرانچی تغییرات بسیار خوبی در دانشگاه آزاد اتفاق افتاده و این در روحیه دانشجویان و استادان منعکس است.

این مدرس حوزه علمیه قم عنوان کرد: حضور فعال و گسترده دانشجویان در اقدامات جهادی مانند سیل و زلزله، بحران ویروس منحوس کرونا، کمک‌های مؤمنانه، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و پیشرفت‌های علمی و فناورانه حاکی از تغییرات اساسی در روحیه معنوی و علمی دانشجویان در چند سال اخیر است.

 صافی گلپایگانی در ادامه توضیح داد: یادم هست مرحوم پدر (حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی) همواره در دیدار با مسئولان دانشگاهی و آموزش و پرورش می‌فرمودند: «اگر شما ۱۰ نفر را بتوانید پرورش اعتقادی و علمی دهید نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است، مهم اینکه پرورش قبل از آموزش باشد.»

وی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه»  یعنی تزکیه قبل از تعلیم و در حقیقت پرورش و آموزش ملاک است.

این مدرس حوزه علمیه قم مطرح کرد: تزکیه بهترین راه برای خدمت به اسلام، مملکت و نظام است و دانشجویان باید اول تربیت دینی شوند.

صافی گلپایگانی خطاب به صالحی آرا افزود: البته کشور ما، کشور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف بوده و هدایت و ارشاد واقعی با ایشان است و ایشان اشخاصی را منتخب می‌کنند که این اقدامات را انجام دهند و باید اول شاکر باشید که این نعمت تربیت جوانان را به شما سپرده‌اند و این فعالیت‌های بسیار مقدس است.

صالحی آرا هم در ابتدای این دیدارها گزارشی از اقدامات مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون عملکرد مرکز در خدمات‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران دانشگاه و اقدامات قرارگاه جهادی و ستاد اربعین ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر