صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱
مدیرکل پژوهشی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد عنوان کرد؛

فعالیت ۵۷ نشریه معاونت علوم انسانی و هنر با رتبه علمی از وزارتین

فاطمه حمیدی‌فر پیشرفت علمی را مرجعیت‌ساز و تحول‌آفرین عنوان کرد و گفت: اکنون ۵۷ نشریه از ۲۴۵ نشریه در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد دارای رتبه علمی از وزارتین هستند.
کد خبر : 817972

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، فاطمه حمیدی‌فر مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه برگزاری دومین همایش حکمت اسلامی و هنر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با بیان اینکه  پیشرفت علمی مرجعیت‌ساز و تحول‌آفرین است، اظهار کرد: در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد در محور دانشگاه سلامت و پاسخگو، بسته کاری را به همراه فعالیت‌ها و اقدامات در حال انجام در اداره کل ارائه کردیم.

وی افزود: با توجه به ارزیابی سال ۱۴۰۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و طبق بررسی‌های انجام‌شده در اداره کل امور پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر، اکنون ۵۷ نشریه از ۲۴۵ نشریه در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر دارای رتبه علمی از وزارتین هستند. ۵۶ نشریه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یک نشریه در حوزه روانشناسی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به اخذ نمایه شده‌اند. از مجموع ۵۶ نشریه مندرج در فهرست وزارت عتف، سه نشریه با رتبه «الف»، ۴۵ نشریه با رتبه «ب»، یک نشریه با رتبه «ج» و هفت نشریه بدون رتبه اعلام شده‌اند.

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این معاونت در حوزه فعالیت‌های خود تأکید زیادی بر کرسی‌ها دارد. قدری باید جریان‌سازی گفتمان را در کرسی‌های ترویجی رونق بدهیم. رویکرد‌های بسیار مهمی که می‌تواند برای واحد‌های استان یزد شاخص باشد، داشتن همایش‌های برند است.

حمیدی‌فر اضافه کرد: همکارانی که تمایل دارند در حوزه داوری جلسات پیش دفاع متمرکز شرکت کنند در سامانه وادانا، درگاهی ایجاد کردیم که بتوانند رزومه خود را بارگذاری کرده تا مورد بررسی قرار گیرند. با توجه به اهمیت جذب متمرکز استادان، استادانی که بیشتر از پنج پایان‌نامه دکتری را کار کرده و قدرت داوری و تحلیل پایان‌نامه‌های تخصصی را دارند به خدمت گرفته می‌شوند.

وی با شنیدن گزارش عملکرد حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یزد در حوزه علوم انسانی و هنر توسط نوید نصیری‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد یزد، مسائل و چالش‌های پژوهشی در این حوزه را مورد نقد و گفت‌وگو قرار داد.

به گزارش آنا در پایان این نشست از محمود صادق‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به دلیل ارتقای رتبه دوپله‌ای نشریه جستارنامه ادبیات تطبیقی با افزایش ۱۴ امتیاز از B به A+ قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر