صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

کارشناس بازار مسکن: مردم قدرت خرید خانه را ندارند

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران ساختمانی تهران با تاکید بر اینکه تنها قشر اندکی از جامعه توان خرید مسکن با هر قیمتی را دارند، گفت: به طور کلی قدرت خرید آنچنانی در بازار مسکن وجود ندارد و به نظر می‌رسد رکود این بازار همچنان پایدار بماند.
کد خبر : 81760

حمیدرضا سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه مسکن زدن به یک بازار با فرآیند رو به رشد و تعالی متفاوت است، افزود: قدرت خرید در بازار مسکن با رشد فزاینده نرخ دلار طی چند سال گذشته و رکود حاکم بر آن از دست رفت و عمده مردم نمی‌توانند بدون کمک دولت در این بازار خریدار باشند.


وی با اشاره بر رشد غیرمنطقی قیمت مسکن طی چند سال اخیر تصریح کرد: اغلب اقشار جامعه سطح درآمد یک تا دو میلیونی دارند بنابراین نمی‌توانند با این درآمدها خانه‌ای را خریداری کنند. بر این اساس تا زمانی که قدرت خرید مردم بالا نرود، مسکن از رکود خارج نمی‌شود.


سیفی ادامه داد: تنها در دو سه منطقه بالای شهر در پایتخت حدود 200 هزار واحد مسکن خالی وجود دارد اما صاحبان این واحدهای مسکونی به علت نبود قدرت خرید و خریدار واقعی اقدام به فروش نمی‌کنند.


عضو هیات مدیره کانون سراسری پیمانکاران عمرانی با تاکید بر اینکه اقساط وام‌های مسکن بالاست، عنوان کرد: سطح درآمد متقاضی دریافت وام با بازپرداخت سه میلیون تومان باید بیش از این میزان و در حدود 4 تا 5 میلیون تومان باشد که عمده این افراد اکنون صاحب خانه هستند بنابراین بخش عمده‌ای از وام‌های مسکن در این بازار اثرگذار نیستند.


وی با بیان اینکه وام‌های مسکن مقطعی هستند و باید در ساز و کار ارایه آنها تجدیدنظر شود، بیان کرد: مشکل امروز بانک‌ها تامین اعتبار است اما اگر وام‌های مسکن با نرخ سود پایین‌تر به سازنده تخصیص یابد بنابراین تاثیر آنها با کاهش قیمت تمام شده و ارزان‌تر شدن مسکن برای خریدار بیش‌تر می‌‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: خانه مسکن وام مسکن
ارسال نظر