صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان:

تقویت ریشه‌های اسلامی و انقلابی در دانش‌آموزان ضروری است

مسعود اکبری‌زاده گفت: باید تبیین عالمانه، حکیمانه توأمان با شناخت دستاورد‌های نظام از وظایف مهم معلمان قرار بگیرد و ریشه‌های اسلامی و انقلابی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.
کد خبر : 817154

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زاهدان، مسعود اکبری‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی و رابطان فرهنگی مدارس سمای این استان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: معلمانی را باید به کار گرفت که دغدغه و دل‌مشغولی جهاد تبیین داشته باشند و در کلاس خود به هدایت دانشجویان به نحوی بپردازند که آنان را به‌عنوان مرجع علمی قبول کنند. باید تبیین عالمانه، حکیمانه توأمان با شناخت دستاورد‌های نظام از وظایف مهم معلمان قرار بگیرد و ریشه‌های اسلامی و انقلابی را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

وی افزود: غائله کرونا یکی از حیله‌هایی بود که برای ضعیف کردن شرایط تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان طراحی شد؛ اما استفاده از فضای مجازی و تحصیل مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان با همدلی، همفکری، هم‌افزایی خانواده‌ها و استادان باعث شد خدشه‌ای به جامعه بزرگ و غیور ایران وارد نشود؛ اما واقعیتی را نباید فراموش کرد خرید گوشی‌های هوشمند برای دانش‌آموزان و اینستاگرام فضایی مخرب را به راحتی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده و شائبه‌ها و ابهاماتی را برای نسل جدید به وجود آورده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ضد هنجار‌هایی بین دانش‌آموزان و دانشجویان رونق گرفته که توصیفش سخت است. به گونه‌ای برنامه‌ریزی علیه نسل جوان کرده‌اند که گویا نظام جمهوری اسلامی برای این نسل هیچ کاری انجام نداده، تأثیر فضای مخرب چنینی می‌تواند دانش‌آموز را از صف اول نماز جدا کند؛ بنابراین موظفیم برای هدایت دانش‌آموزان اقدامات طبیعی را آغاز و پیگیری کنیم. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین را باید همه بسط و گسترش دهیم، جهاد تبیین نباید صرفاً بر شانه حوزه فرهنگی باشد؛ بلکه تک‌تک افراد جامعه باید تبیین را از خانه خودشان آغاز کنند و در ادارات هم باید طبق سلسله‌مراتبی جهاد تبیین رونق پیدا کند.

اکبری‌زاده گفت: غربی‌ها وقتی اقتدار نظام را می‌بینند با تعدادی قلیل و اندک سعی دارند مسائل قومی و مذهبی را تضعیف کرده و از تنوع اقوام و اقشار ایران استفاده و آنها را نسبت به نظام بی‌اعتماد کنند که البته این مردم همواره قدردان این نظام بوده‌ و فریب این دغل‌کاران را نخواهند خورد. دشمنان از خیابان‌ها مأیوس شدند و به سمت مدارس و دانشگاه‌ها آمدند و وقتی که نتوانستند کثیر مردم را با خود همراه کنند رو به جنگ ترکیبی آوردند.

وی ادامه داد: امروز غرب و جهان استکبار همه راه‌ها را علیه ایران رفته‌اند و متوجه شدند که دیگر ثمری ندارد و در حقیقت وقت خودشان را تلف کرده‌اند تا جایی که هواپیمای ایران را در خلیج‌فارس هم زدند؛ اما با تدابیر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیدیم که راهی جز تعامل با جمهوری اسلامی نداشتند. این تعامل به مسیری رفت که به صدور انقلاب و اسلام ناب محمدی منجر و غرب چاره‌ای نداشت جز اینکه در فکر خشکاندن ریشه‌های نظام و اعتقادات مردم بیفتد و همه در‌ها را برای شکست نظام به روی معاندان باز کردند که آخرین در همین اتفاقات و اغتشاشات اخیر بوده که باز هم با شکست مواجه شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ابتدای کار چیزی به نام مدارس در دانشگاه آزاد وجود نداشت به مرور زمان به این نتیجه رسیدند که از سال ۷۱-۷۰ مدارس در دانشگاه آزاد اسلامی در ایران راه‌اندازی شود. در این استان ابتدا از زابل و سپس در زاهدان این مدارس راه‌اندازی شد. دلیل آنکه در کنار آموزش عالی دانشگاه تصمیم به راه‌اندازی مدارس گرفت چند دلیل داشت. نخست اینکه دانش‌آموزانی تربیت شوند که در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرند.

اکبری‌زاده مطرح کرد: سال‌های اخیر برخی قصد داشتند سند ۲۰۳۰ را اجرا کنند و اجرا هم کردند؛ اما دانشگاه این سند را مخاطره‌ای برای تربیت دانش‌آموزان و نسل جدید دانست. دقیقاً الگو‌هایی در این سند وجود دارد که منافات با سبک زندگی ایرانی اسلامی داشته و برای نسل رو به رشد ایران فقط تباهی را به همراه داشت؛ بنابراین دانشگاه در مشورتی با بزرگان نظام به مدرسه‌سازی اقدام کرد، مدرسه‌هایی که با معیار‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی همخوانی داشته و حتی برای کشور‌های اسلامی دیگر هم الگو شود.

وی توضیح داد: با توجه به کمبود‌هایی که وجود داشت دانشگاه بر آن شد تا به آموزش و پرورش کمک کند و باری را از روی شانه آموزش و پرورش بردارد و خلأ‌ها را پر کند در زاهدان این اتفاق خوب رقم خورد و دانشگاه و مدارس توانستند در این زمینه موفق عمل کنند. تأمین دانشجو از بین کسانی بود که در مدارس سما تربیت شده بودند و این اقدام به خوبی ادامه پیدا کرد. بیش از ۷۰۰ مدرسه سما در کشور داریم و اکنون به سمت کیفی سازی مدارس و متنوع سازی مخاطب رفته‌ایم به همین دلیل مدرسه سعادت را به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان برای خدمت به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و یا کم‌بضاعت در دارالولایه سیستان راه‌اندازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر