صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱
زندگی فناورانه (۱۸)/ مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

تحول در بازاریابی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی

مدیر ارتباطات یک شرکت دانش‌بنیان گفت: فناوری هوش مصنوعی تمامی جنبه‌های بازاریابی را متحول کرده و ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه ارتباطات را به وجود آورده است.
کد خبر : 817032

حسام دودانگه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره کاربرد‌های هوش مصنوعی در توسعه شبکه‌های ارتباطی اظهار کرد: برای این که بدانیم هوش مصنوعی چه کمکی می‌تواند به ما بکند اول باید بگوییم هوش مصنوعی چیست؟ هوش مصنوعی فناوری است که مانند هوش انسان، قدرت یادگیری دارد و می‌تواند تقلید کند. با کمک هوش مصنوعی؛ تشخیص تصاویر، شناسایی صداها، جست‌وجوی معنایی و یادگیری هوشمند انواع دستگاه‌ها و ماشین‌ها ممکن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

احراز هویت در پلتفرم‌های بین‌المللی؛ چالشی برای کسب و کارهای دیجیتال

وی افزود: اما این هوش مصنوعی در جایگاه‌های مختلف کمک‌های متفاوتی به ما می‌کند کاربرد هوش مصنوعی در فناوری اطلاعات مزایای زیادی از جمله صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها، بهبود خدمات مشتری، امنیت و بهینه‌سازی عملیات را به همراه دارد. با شبیه‌سازی هوش انسانی در ماشین‌ها، بسیاری از فرآیند‌ها خودکارسازی خواهند شد. این‌گونه کارمندان زمان بیشتری برای انجام امورات پیچیده‌تر دارند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های هوش مصنوعی در IT این است که خواب ندارد. این کامپیوتر‌های هوشمند، برخلاف کارمندان، زمان استراحت ندارند و کمک می‌کنند کار‌ها به سرعت و با دقت بالایی جلو بروند.

این مدیر ارتباطات یک شرکت دانش‌بنیان افزود: تمام این مزایا باعث شده اند که ۶۱ درصد از موسسات بازاریابی، هوش مصنوعی را مهم‌ترین بخش استراتژی خود در نظر بگیرند. هوش مصنوعی باعث کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی در زمان تماس‌ها، ۵۰ درصد افزایش در کشف سرنخ نیاز مشتری‌ها و کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی هزینه‌ها می‌شود.

**هوش مصنوعی در بازاریابی

دودانگه ادامه داد: در حوزه فعالیت ما، هوش مصنوعی به کمک فعالان می‌آید تا بهتر بررسی و رفتار کاربرهارا بهتر تحلیل کنند تا بتوانند محتوا‌های بهتر و کمپین‌های موثرتری ایجاد کنند. اینکه به‌عنوان بازاریاب، کنشگر و حتی یک محقق بتوانیم درمورد رفتار‌ها و داده‌هایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی از خود برجای می‌گذارند صحبت کنیم و تجزیه و تحلیل‌های بی‌نقص ارائه دهیم بسیار دشوار است. پس برای اینکه بتوانیم شوکی به این حالت رکود وارد کنیم احتیاج به هوش مصنوعی داریم. هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود که بازاریابی یکنواخت نشود و خطا‌های متداول را دوباره تکرار نکنیم. توسعه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مسلماً در گرو هوش مصنوعی است.

وی بیان کرد: گسترش دامنه کاربردهای هوش مصنوعی نزاعی بین انسان و ماشین نیست. هوش مصنوعی تنها تلاش می‌کند فرایند‌های تکراری را برای انسان انجام دهد، درحقیقت ماشین با هوش مصنوعی شما را یک مرحله به جلو هل می‌دهد.

**هوش مصنوعی در تبلیغات

دودانگه تاکید کرد: تبلیغات کلیکی را اگر دیده باشید می‌دانید پرداخت در ازای بازدید و کلیک بر روی هر تبلیغ صورت می‌گیرد، این روشی است برای جذب مشتری و مخاطب. فرآیند شبیه به این است که سیستم آن را انجام می‌دهد، اما باز هم انسان باید باشد تا مدیریت این تیم صورت بگیرد. امروز استفاده از بازاریابی پرداخت به ازای کلیک در شبکه‌های اجتماعی بخصوص فیسبوک نیز مشاهده می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات کلیکی شبکه‌های مجازی سبب می‌شود که گروه بازاریابی بستر‌های فروش و تبلیغات بالقوه را شناسایی کنند.

این مدیر شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: البته هوش مصنوعی در شبکه اجتماعی به نوعی تله بازاریابی برای مخاطبان است که با یک کلیک، کانال‌های مورد علاقه خود را پیدا می‌کنند و با محصولاتی که هدف قرار گرفته‌اند مواجه می‌شوند. با هوش مصنوعی بازاریاب متوجه می‌شود که مخاطب منتظر چه نوع تبلیغاتی است و داده‌ها می‌گویند که مخاطب احتمالاً به چه چیزی احتیاج دارد.

**هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی

وی تأکید کرد: هوش مصنوعی عضو کلیدی و اصلی شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری است که هر روز از آن استفاده می‌کنید. به طور مثال اپلیکیشن لینکدین Linkdin برای ارائه توصیه‌های شغلی و پیشنهاد افرادی که ممکن است دوست داشته باشید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و همچنین ارسال پست‌های خاص در صفحه خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

دودانگه گفت: در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید مشاغل خود را تقویت کنید و ارتقا دهید در نتیجه فرصت‌های بازاریابی شبکه اجتماعی را از دست نخواهید داد. با استفاده از هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به موضوع به‌خصوصی تمرکز کنید و مخاطبان خود را به چند گروه هدف طبقه‌بندی نمایید.

**هوش مصنوعی در Insight شبکه‌های اجتماعی

این مدیر ارتباطات یک شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: تعدادی ابزار مجهز به هوش مصنوعی برای ارائه بینش از پروفایل‌ها و مخاطبان رسانه‌های اجتماعی نشان‌های تجاری وجود دارد. این ابزارها اغلب شامل استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پست رسانه‌های اجتماعی در مقیاس، درک آنچه در آن‌ها گفته می‌شود و سپس استخراج عمق محتوا بر اساس آن اطلاعات است. این داده‌ها به درستی استفاده شده و به ابزار‌های رسانه‌های اجتماعی هوش مصنوعی کمک می‌کند تا به شما بتوانید ارزش ویژه برند جهانی خود را ردیابی کنید. همچنین روند‌های نوظهور مصرف کننده را پیدا کنید، مخاطبان جدیدی را هدف قرار دهید، شهرت برند را حفظ کنید و راه‌های جدید امیدوار کننده برای کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی را شناسایی کنید.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 6 نظر
daddy
09:53 - 1401/09/07
مطالب بسیار بسیار مفید بود . ممنون آقای دودانگه
سعید ولی
09:51 - 1401/09/07
از صحبتا معلومه که توی کارشون خبره هستن واقعا
امیر رضا فخاری
23:17 - 1401/09/06
سلام
اسم و فامیل ایشون رو میفرمایید و اینکه اسم شرکت شون چی هست؟
نسرین عظیمی
18:44 - 1401/09/06
خیلی مفید وآموزنده بود
مطالب بسیار جالب وجدید بود برام
علیرضا
17:56 - 1401/09/06
واقعا اطلاعات مفیدی بود، هوش مصنوعی چقدر جذابه
Ali
17:49 - 1401/09/06
خیلی مفید بود