صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

سردار شریف: انقلاب اسلامی در تولید محتوا منحصر به فرد است

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در تولید محتوا منحصر به فرد محسوب می‌شود چون گفتمانی مبتنی بر وحی الهی و برگرفته از قرآن ، وحی الهی و تعالیم پیامبران است.
کد خبر : 81625

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا و به نقل از ایسنا، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه اظهار کرد: ‌تا قبل از انقلاب اسلامی در دنیا دو فرهنگ و سبک برخورد با مسائل اجتماعی وجود داشت یکی فرهنگ کمونیستی و دیگر غربی که هر دو گفتمان مبتنی بر ذهن و برداشت جامع شناسان و فلاسفه علوم انسانی بود.


وی با بیان این که دلیل اصلی مخالفت دشمن در طول سی و هفت سال با انقلاب اسلامی موضوع گفتمان انقلاب است، افزود:‌ گفتمان انقلاب اسلامی قلوب را فتح، انرژی‌ها را متراکم و جهت‌ها را مشخص می‌کند.


مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران با بیان اینکه آنچه جمهوری اسلامی را منحصر به فرد کرده است گفتمان جمهوری اسلامی به رهبری امام و مقام معظم رهبری است، گفت: دشمن تلاش دارد گفتمان انقلاب اسلامی را شکست خورده جلوه دهد و همه توطئه‌های دشمن در ظرف قابل تحلیل است.


وی با اشاره به اینکه شهید مطهری از موثرترین معلمان انقلاب اسلامی و متفکران اندیشه امام و انقلاب بود که به دست دشمنان به شهادت رسید تصریح کرد:‌ از دلایل هجمه‌های سنگین دشمنان درطول 37 سال گذشته علیه روحانیت و علما به این خاطر است که انقلاب اسلامی در گفتمان مبتنی بر وحی منحصر به فرد است و دشمن از آن برخوردار نیست.


شریف افزود: وقتی پیام امام (ره) به اقصی نقاط جهان رسید مردم تصور می‌کردند حرف جدیدی می‌شنوند که برای سعادت زندگی دنیوی و اخروی انسان مفید است که مکاتب دیگری از آن برخوردار نیستند.


مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران تصریح کرد:‌ ترور شهیدان مطهری ، شهدای محراب و بهشتی همه به این خاطر بود که آنها پرچمداران گفتمان انقبلاب اسلامی بودند و دشمن از آن در هراس بوده و هست.


وی با تاکید بر اینکه آنچه ما را برجسته کرده و دشمن فاقد آن است فرهنگ انقلاب اسلامی است اظهار کرد:‌ در فضای مجازی نیز تمام تلاش دشمن این است که فرهنگ اسلامی را از خانواده‌ها و نسل آینده ایران بگیرد.


شریف با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای مدت 5 سال در سوریه با پشتیبان‌یهای فراوان گفت: دشمن در سوریه به اهداف خود نرسید، چون عطر فرهنگ ایثار و مقاومت در آن سرزمین پاشیده است.


وی افزود:‌ دشمن در سوریه میلیاردها دلار هزینه کرد و کشورهای بزرگ منطقه را بسیج کرد اما بعد از 5 سال همه سر خانه خود برگشتند و این به خاطر قدرت فرهنگ دینی و اسلامی است و برکت خون پاک شهداست.


مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ما محتوای غنی داریم و به فضل الهی می‌توانیم برداشت‌های امروز را از محتوای فرهنگی دینی استخراج کنیم تصریح کرد: با استخراج برداشت امروز از محتوای فرهنگ دینی می‌توانیم ذهن و اراده‌ی انسان‌های دنیا را فتح کنیم.


شریف با بیان اینکه نباید از فضای مجازی و قدرت رسانه ها هراسی داشته باشیم خاطر نشان کرد‌: ما هرگز قادر نیستیم با ابراز روز دنیا مقابله کنیم، بلکه باید از آنها در ترویج و توسعه و انتشار پیام پر محتوای دینی خود استفاده کنیم چرا که اسلام بهترین برنامه برای سیستم وجودی انسان را دارد.


وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما هیچ کنترلی بر فضای مجازی وجود ندارد، افزود: فاقد فرهنگ درست برای استفاده از این ابزار هستیم و باید بدانیم که نمی‌توانیم با روش‌های گذشته در شرایط جدید مقاومت کنیم و نیازمندیم در محتوا قدرتمند شویم.


شریف تصریح کرد :‌هنوز کتب شهید مطهری بخش عمده‌ای از سوالات جوانان ما را بعد از 37 سال پاسخ می‌دهد. پس باید این محتوای غنی را تبدیل به زبان روز کنیم ،چون هر متنی زبان و شراط خاص خود را دارد و باید با زمان جلو برویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر