صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱
آزادی‌خواه در گفتگو با آنا:

بانک مرکزی سرنخ‌های موجود در زمینه خرابکاری ارزی را به دست آورد

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: یک بخش از سیاست مردمی سازی یارانه و حذف ارز ۴۲۰۰ در حقیقت بر مبنای عدم وابستگی به دلار بود.
کد خبر : 816203

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با اشاره به دلایل کاهش ارز پول ملی،گفت: حفظ ارزش پول ملی تابع چند متغیر است که باید در راستای تقویت ان به یک فهم مشترک دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه خرابکاری در حوزه ارز به عینه وجود دارد، بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد قیمت ارز افزایش پیدا کرده و پول ملی کم ارزش شود، خرابکاری‌ها در این حوزه بود.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: به حمدالله بانک مرکزی سرنخ‌های موجود در زمینه خرابکاری ارزی را به دست آورده است.

آزادی‌خواه با اشاره به جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی با رئیس کل بانک مرکزی در زمینه خرابکاری ارزی،تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه قول و وعده داد که این موضوع را تدبیر کند.

وی تاکید کرد: البته ما نباید از تاثیر ارز بر سایر پول‌های دنیا غافل بمانیم چراکه امروز دلار حدود ۳۵ درصد پوند انگلیس و ۳۰ درصد یورو را تضعیف کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین، این تاثیر گذاری فقط شامل پول ملی ایران نبوده و به سایر ارز‌های دنیا اثر گذار بوده است.

آزادی‌خواه در ادامه با بیان اینکه عدم وابستگی ما به دلار عملا اتفاق افتاده است، افزود: به واقع یک بخش از سیاست مردمی سازی یارانه و حذف ارز ۴۲۰۰ در حقیقت بر مبنای عدم وابستگی به دلار مدنظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: این سیاست مدنظر قرار گرفته ما را به سمت تک نرخی شدن قیمت ارز و حداقل شدن واردات کالا‌ها سوق می‌دهد که می‌تواند امری موثر قلمداد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما هر چه بتوانیم واردات را به حداقل برسانیم و صادرات محور باشیم حتما ارزش پولی ملی مان ارتقا پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر