سقف تعرفه ارائه خدمات غیرپایه پستی بینالمللی چقدر است؟
به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، یکی از سریعترین و مقرون بهصرفهترین سرویسهای حمل و نقل در سراسر دنیا خدمات پستی است. این خدمات که از سوی شرکتهای پستی ارائه میشود زمینه ارتباط دو طرفه مشتریان یک کالای خاص با تولیدکننده را فراهم میکنند. ارائه سرویسهای پستی تنها به جغرافیای شهر، روستا و کشوری خاص محدود نمیشود و شرکتهای خدمات دهنده در این حوزه با بهکارگیری همه ظریفتهای حمل و نقل خود مرسولات را در نقاط مختلف جهان جابهجا و به دست گیرندگان میرسانند.
سازمان تنظیم مقررات به منظور پیشگیری از بروز تخلف در ارائه خدمات پستی غیرپایه در جلسه ۳۳۶ کمیسیون تنظیم مقررات «سقف تعرفه ارائه خدمات غیرپایه پستی خارجی» تصویب و در مرداد ۱۴۰۱ به تمامی اپراتورهای پستی ابلاغ کرده است. بر اساس این مصوبه سقف تعرفه خدمات غیرپایه پستی خارجه بدون اولویت مطابق نرخ حق برداشت ویژه اعلامی اتحادیه جهانی پست و از مجموع نرخ حمل بینالملل، نرخ عوارض پایانهای(حق توزیع) برای پستنامهها، نرخ ورود به سرزمین برای امانات، نرخ حق تزانزیت، نرخ حق ثبت، نرخ حمل داخلی در کشور مقصد، نرخ حق بیمه و نرخ امانات خارج از اندازه محاسبه و بابت هزینه اشتراک نرمافزارهای عملیاتی بینالمللی و هزینههای سربار شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و دارندگان پروانه ارائه خدمات پستی غیردولتی، ضریب ۱/۳ در حاصلجمع فوق محاسبه میشود.
همچنین نرخ ترانزيت در صورتی اعمال میشود که ارسال مرسوله از طريق کشور واسط انجام و نرخ حق ثبت صرفاً برای مرسولات ثبتی و بر اساس قوانین اتحادیه جهانی پست اعمال میشود. لازم به ذکر است که نرخ حق بیمه صرفاً برای امانت پستی اعمال شده و از سوی کشور مقصد اعلام و توسط اتحادیه جهانی پست منتشر میشود.
انتهای پیام/4144
انتهای پیام/