صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۶ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱
بهادری‌جهرمی:

انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه انتظار از رسانه این است که پیشرو و فعال و نه منفعل باشد، گفت: اهمیت و جایگاه رسانه در ذهن مسئولان ارتقا یافته است.
کد خبر : 815773

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، علی بهادری‌جهرمی در نشست تخصصی با رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه ارتباطات و رسانه با بیان این جمله که «رسانه در حوزه حاکمیت باید به جایگاه اصلی خود بازگردد»، تصریح کرد: انتظار از رسانه این است که پیشرو باشد نه پیرو. فعال باشد نه منفعل. رسانه باید به نوعی برنامه‌ریز و طراح خودش باشد نه اینکه اتفاقی بیفتد و بعد از آن پشت سر ماجرا حرکت کند و بگوید که چیکار باید بکنیم.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف درباره چگونگی تأثیرگذاری مجموعه رسانه‌ای دولت گفت: مفهوم مضیق از عملکرد  تیم رسانه‌ای دولت می‌تواند ناظر بر ساختارها و رسانه‌های وابسته باشد، در حالی که در یک مفهوم موسع، عملکرد رسانه‌ای دولت شامل کل اجزای دولت اعم از تیم رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی می‌شود. اتفاقا در بسیاری از مواقع ارزش‌گذاری در خصوص عملکرد مثبت یا منفی رسانه‌ای دولت ناظر بر همین تعریف مضیق است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: قطعا ارزش‌گذاری عملکرد رسانه‌ای دولت براساس تعریف مضیق ساختاری اشتباه است، ساختارها بخشی از ماجرا هستند، اما شما اساتید رسانه می‌توانید هم در این دولت و هم در دولت گذشته وزیری را در ذهن متبادر کنید که عملکرد رسانه‌ای موفقی داشته و یا وزیری که عملکرد رسانه‌ای او نزد افکار عمومی ناموفق بوده است؛ در حالی که ساختار همان ساختار و رسانه‌های دولت هم همان‌‎ها هستند. بنابراین بخش مهمی از عملکرد رسانه‌ای دولت به ذهنیت مدیر و آشنایی او به رسانه ارتباط دارد. 

بهادری‌جهرمی تأکید کرد: برای نقش‌آفرینی در ساختار و عملکرد رسانه‌ای دولت، تمرکز اصلی بر فعال‌سازی همه بازیگران حاکمیت (نه فقط متولیان رسانه‌های دولت) باشد. باید با ابزارهای حکمرانی برای مدیریت و فعال‌سازی همه بازیگران در جهت اقناع‌سازی رسانه‌ای استفاده کنیم و این یعنی گرفتار تعریف مضیق از عملکرد رسانه‌‌ای دولت نشویم.

سخنگوی دولت با مبارک دانستن اشتراک دیدگاه‌های مدیران اجرایی و اهل رسانه با نظرات اساتید علوم ارتباط در خصوص چالش‌ها و اولویت‌های جایگاه رسانه در حکمرانی، گفت: باید برای تحول در نظام رسانه‌ای کشور مدیران و مسئولان را از این اشتراک نظر و صدای واحد آگاه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر