صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۱ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

مترو تهران بیش از توسعه به نگهداشت احتیاج دارد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حادثه شب گذشته در خط ۵ مترو تهران گفت: یک رام قطار و ۷ واگن از روی سوزن عبور می‌کنند و واگن ۸ دچار حادثه می‌شود که این ناشی از فرسودگی است مترو تهران بیش از توسعه به نگهداشت احتیاج دارد روزانه ۲ میلیون سفر در مترو انجام می‌شود، اما هنوز تأمین قطعات یدکی انجام نشده است.
کد خبر : 815550

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بروز یادبود قربانیان جاده گفت: سه عنصر انسان، خودرو و راه در بروز حوادث نقش دارند و مطالعات نشان می‌دهد عوامل انسانی بیش از ۹۰ درصد در حوادث دخیل هستند.

وی ادامه داد: با آموزش‌های درست می‌توانیم حوادث را به حداقل برسانیم سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهد و در حدود ۲۲ کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است و با ایجاد ایمن سازی و برنامه‌های مؤثر می‌توانیم این عدد را کاهش دهیم.

تشکری هاشمی گفت: در سراسر جهان ۳ درصد درآمد سرانه ملی برای، اما این عدد در ایران ۷ درصد است و بر همین اساس باید شهر‌های خودرو محور را به شهر انسان محور تبدیل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه روز گذشته برای چهارمین مرتبه مدیرعامل مترو تغییر کرده است گفت: چگونه می‌توانیم مترو تهران را به دست کسانی بسپاریم که متوسط فعالیت آن‌ها ۳ ماه است.

وی با بیان اینکه چه ضعفی است که تا قبل از انتصاب فکر می‌کنیم افراد بهترین هستند، اما تنها ۳ ماه فعالیت می‌کنند گفت: افرادی که در شرکت مترو منصوب می‌شوند همگی دارای دانش کافی و توانا هستند و مشخص نیست چرا عمر فعالیت آن‌ها تنها ۳ ماه است.

تشکری هاشمی با اشاره به حادثه شب گذشته در خط ۵ مترو تهران گفت: یک رام قطار و ۷ واگن از روی سوزن عبور می‌کنند و واگن ۸ دچار حادثه می‌شود که این ناشی از فرسودگی است مترو تهران بیش از توسعه به نگهداشت احتیاج دارد روزانه ۲ میلیون سفر در مترو انجام می‌شود، اما هنوز تأمین قطعات یدکی انجام نشده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ رام قطار برای اورهال از تعمیرگاه خارج شدند، اما روی آن‌ها قطعات فرسوده نصب شده است تا کی باید بگوییم که جان شهروندان مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر