صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۳ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
مقیمی مطرح کرد؛

اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری به دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران درباره روند تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری به دانشگاه تهران برای ساخت آزمایشگاه مرکزی و تجهیز و نوسازی سایر آزمایشگاه‌های دانشگاه توضیح داد.
کد خبر : 815420

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، محمد مقیمی در نشست شورای دانشگاه تهران درباره آغاز مراحل تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری به دانشگاه تهران برای ساخت آزمایشگاه مرکزی و تجهیز و نوسازی سایر آزمایشگاه‌های دانشگاه، گفت: قرار است این اعتبار از ظرفیت بودجه‌ای امسال که در شورای اقتصاد در حال نهایی شدن است، تأمین شود و بازپرداخت آن بر عهده دولت خواهدبود.

رئیس دانشگاه تهران درباره خرید یک هتل در مشهد مقدس برای بهره‌برداری توسط دانشگاه تهران به همت یک مؤسسه خیریه توضیح داد: سرمایه مورد نیاز برای خرید این اقامتگاه‌ها حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مقیمی افزود: با آماده‌سازی این فضا‌های رفاهی، شاهد گسترش برگزاری اردو‌های تفریحی و زیارتی برای دانشجویان و گسترش نشاط در فضای دانشجویی خواهیم بود. همچنین در زمینه تأمین مسکن دانشگاهیان، مذاکره برای شراکت چند شرکت داخلی و بین‌المللی را آغاز کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش، عملیاتی شدن راهبرد توسعه حرفه‌ای و مهارتی در دانشگاه تهران را مستلزم تأمین زیرساخت‌های لازم برای این موضوع دانست و گفت: مجموعه‌ای برای آموزش مهارت‌آموزی دانشجویان و ارتباط آن‌ها با صنعت در اشتهارد فراهم شده است که تجهیزات و بازسازی ساختمان‌های این مجموعه کامل شده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی ایجاد این سه مجموعه اقامتگاهی فرهنگی و مذهبی، تفریحی و سیاحتی و همچنین کمپ مهارتی را در راستای سیاست ارتقای نشاط جامعه دانشجویی و دانشگاهی بر شمرد و اظهار امیدواری کردکه با برنامه ریزی مناسب و اجرای این برنامه‌ها شاهد پویایی، تحرک و شادابی در محیط دانشگاه و تعامل بیشتر اساتید و دانشجویان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر