صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۸ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عمان؛

امیرعبداللهیان: اقدام آژانس انرژی اتمی غیرسازنده بود

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام غیرسازنده‌ای را انجام داد.
کد خبر : 815391

به گزارش خبرنگار آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه) در نشست خبری با همتای عمانی خود، گفت: روابط ما نمونه ممتازی از روابط دوستی و صداقت در عرصه دیپلماسی است.

وی گفت: امروز موضوعات دو جانبه را مورد بررسی قرار دادیم و آخرین توافقات آقای رئیسی و پادشاه عمان را مورد پیگیری قرار دادیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بسیار خرسندیم که توافقات و نیات دو کشور در ابعاد مختلف به خصوص در زمینه تجاری رشدی فزاینده را نشان می‌دهد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: از تلاش های عمان در رفع تحریم های یکجانبه را ارج می‌نهیم و معتقدیم کشورهای منطقه توانایی حفظ امنیت در منطقه را دارند و حضور نیروهای خارجی را در این منطقه تهدیدی برای امنیت منطقه و به خصوص امنیت انرژی منطقه می‌دانیم.

وی ظهار کرد: در هفته‌های گذشته دشمنان ایران با استفاده از احساسات با دخالت‌های مکرر تلاش کردند محیط داخلی ایران را تحت تاثیر قرار دهند؛ تلاش‌هایی که به حملات تروریستی در شیراز و ایذه و به شهادت جمعی از هموطنانمان منجر شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: ما به خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گوییم و چنین حملاتی را قویا محکوم می‌کنیم و آن را در تدوام فشار حداکثری آمریکا و سه کشور اروپایی علیه ایران می‌دانیم.

امیرعبداللهیان در مورد تحولات یمن نیز گفت: توقف جنگ و آتش بس دو روی یک سکه هستند. در هفته‌های گذشته آتش بس در یمن تمدید نشده است؛ ما امیدواریم برای برقراری آتش بس اقدام شود. مقاومت مردم در سال‌های گذشته در مقابل اشغال خارجی ستودنی است.

وی در خصوص رابطه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: آژانس اقدام غیرسازنده ای انجام داد؛ دو هفته پیش هیئتی از سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه به وین سفر و درباره همکاری ایران و آژانس توافق کردند؛ ضمن این که دیدار سازنده ای با گروسی انجام دادند.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: متأسفانه آژانس در راستای تاثیرگذاری بر محیط داخلی و اعمال فشار حداکثری اقدام به تصویب قطعنامه کرد و به یکباره قطعنامه ای را علیه ایران بر روی میز گذاشت؛ در واقع طرف مقابل باردیگر از آژانس سوءاستفاده کرد و ما نیز اقدام متقابل را انجام خواهیم داد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر